پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۹۶۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۹۸۲ مورد

دوشنبه ١٧ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٤:٢٣ ب.ظ   ( بازدید : 458 نفر )

تغییرات هورمونی در دوران بارداری عامل مهم پوسیدگی دندان

تغییرات هورمونی و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری 2 عامل مهم پوسیدگی های دندان است و ارتباطی با کاهش یا برداشت کلسیم از دندان مادر ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دندانپزشک متخصص کودکان و عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: جنین در حال رشد، کلسیم مورد نیاز خود را از منابع تغذیه ای مادر تامین می کند.

دکتر سیما چنگیز تاکید کرد: زنان برای بهبود وضعیت دندان فرزندان خود باید قبل از بارداری نسبت به مشاوره دندانپزشکی اقدام کنند.

وی نخستین مراجعه کودک به دندانپزشک را حدود 6 ماهگی اعلام کرد و افزود: با توجه به رویش دندان های شیری در 6 تا 8 ماهگی و به منظور بهره مند شدن از آموزش ها و اطلاعات در خصوص توالی رویش دندان بهتر است تمام کودکان قبل از یکسالگی به طور حتم یک ویزیت دندانپزشکی داشته باشند.

وی تصریح کرد: آگاهی از الگوهای صحیح و مناسب تغذیه ای زیر یکسالگی می تواند در پیشگیری از پوسیدگی های دندان تاثیر به سزایی داشته باشد، بنابراین مراجعه به دندانپزشک  برای بهره مندی از اصول بهداشتی و آموزش ها، لازم و ضروری است.

وی پوسیدگی دندان را شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی برشمرد و اظهار داشت: پوسیدگی های دندان بر خلاف تصور عموم به مصرف قطره آهن و مولتی ویتامین ارتباطی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سیاهی دندان ناشی از مصرف قطره آهن به دلیل رنگ گرفتگی است و دلیلی بر پوسیدگی دندان کودکان نیست.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.