پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۳۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۴۴۷ مورد

سه شنبه ٢٢ مرداد ١٣٩٨ ساعت ١٠:٥٦ ق.ظ   ( بازدید : 427 نفر )

پیشگیری از عوارض پوستی با استفاده صحیح از کرم های ضدآفتاب

با استفاده صحیح از کرم های ضد آفتاب از عوارض پوستی ناشی از نور خورشید پیشگیری کنید.
به گزارش پایگاه خبری وب دا ، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  گفت : استفاده از کرم‌های ضدآفتاب به طور صحیح می‌تواند باعث محافظت از پوست در مقابل نور خورشید شود.
دکتر حمید سورگی به تصور اشتباه عموم اشاره کرد و افزود:  بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که تنها در مواقع آفتابی بودن هوا نیاز به استفاده از کرم ضدآفتاب دارند، این در حالی است که در هر نوع  شرایط آب و هوایی حتی در هوای ابری اشعه یو وی وجود دارد و باعث آسیب پوستی می شود.
وی با بیان اینکه کرم های ضدآفتاب باید بر اساس نوع پوست انتخاب شود، تصریح کرد:  اگر کرم های ضد آفتاب بر اساس نوع پوست انتخاب نشود، ممکن است عوارضی برای فرد ایجاد کند. به طور مثال افراد دارای پوست های چرب باید کرم های ضد آفتاب فاقد چربی استفاده کنند تا دچار آکنه و جوش نشوند.
وی اظهار داشت : کرم‌های ضدآفتاب با SPF ۳۰ برای همه پوست ها خوب و مناسب است و به منظور اثر محافظتی و پیشگیری از عوارض نور خورشید باید هر دو ساعت از کرم ضد آفتاب استفاده کرد .
وی تأکید کرد: افرادی که به دلیل  مصرف دارو یا بیماری نسبت به آفتاب حساسیت بیشتری دارند ، به طور حتم باید در منزل هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد : کرم های ضد آفتاب بر روی پوست باید حالت پوششی داشته باشد و یک بند انگشت سبابه برای صورت و گردن کفایت می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.