پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٢٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۱۰ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۵۵۰۴ مورد

سه شنبه ٣٠ اردیبهشت ١٣٩٣ ساعت ٨:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 689 نفر )

 به گزارش روابط عمومی معاونت ، رئيس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي مي گويد: اغلب دانشجوياني که عضو شبکه هاي اجتماعي هستند و به طور مداوم و مستمر با اين شبکه ها در ارتباطند، دچار افسردگي مي شوند.

«عليرضا نيکزاد» ادامه مي دهد: دانشجويان در اين شبکه ها وارد گروه هايي مي شوند که آن ها تصاويري از مسافرت ها و جشن هايشان را در اين شبکه ها منتشر و دانشجويان اين تصاوير را با زندگي واقعي شان مقايسه مي کنند و در نهايت دچار نااميدي و افسردگي مي شوند.

وي با اشاره به افزايش استرس و اختلال اضطرابي در ميان اين عده از دانشجويان، تاکيد مي کند: هر چه به تعداد دوستان آن ها در شبکه هاي اجتماعي اضافه مي شود به همان ميزان استرسشان بالا مي رود و ترجيح مي دهند هر طور شده با ارائه مطالب و تصاوير، ديگران را ازخودشان راضي نگه دارند.

وي دليل عمده اعتياد برخي دانشجويان استان به شبکه هاي اجتماعي را خلاء عاطفي و دوري از خانواده هايشان عنوان و بيان مي کند: اين دانشجويان از طريق اين شبکه ها درپي پرکردن اوقات فراغتشان هستند.

وي با تاکيد بر اين که ارتباط اين دانشجويان با همکلاسي ها و هم خوابگاهي هايشان به مرور زمان کاهش مي يابد، مي افزايد: دانشجوياني که مدام با شبکه هاي اجتماعي در ارتباطند مايل هستند تا در خلوت با کاربران ديگر در ارتباط باشند و به همين دليل ارتباطشان با ديگران کاهش مي يابد.

وي تصريح مي کند: افت تحصيلي وکاهش ارتباط با خانواده ها و در نهايت رفتارهاي ضد اجتماعي و پرخاشگري از آسيب هاي استفاده مداوم از شبکه هاي اينترنتي است.

«نيکزاد» اعلام مي کند: متاسفانه مشکلات عاطفي شديد در ميان دانشجويان دختر از جمله آسيب هاي استفاده مکرر از اين شبکه هاست.وي با بيان اين که به طور معمول دانشجويان پسر علاقه بيشتري به استفاده از اين شبکه ها دارند،ادامه مي دهد: کاهش علاقه به ادامه تحصيل وگرايش به مواد مخدر نيز در ميان دانشجويان پسر وجود دارد.وي ايجاد محدوديت در استفاده از اين گونه شبکه ها در فضاي دانشگاه، برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي، ورزشي و تفريحي براي دانشجويان و فراهم کردن زمينه فعاليت آن ها را در اين گونه برنامه ها براي کاهش اثرات نامطلوب استفاده از شبکه هاي اجتماعي عنوان و تاکيد مي کند:خانواده هاي دانشجويان به ويژه دانشجويان غير بومي نيز بايد هر چند وقت يک بار به ديدن آن ها بيايند و مواظبشان باشند تا آن ها از اين طريق دچار مشکل نشوند.


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.