پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۳۱۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۷۸۲۸ مورد

دوشنبه ٨ مهر ١٣٩٨ ساعت ١٣:٣٤ ب.ظ   ( بازدید : 797 نفر )

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: مدت زمان لازم برای جوشاندن شیر 3 الی 5 دقیقه است لذا پروتئین ارزشمند شیر با جوشاندن زیاد از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر افشین دلشاد با اشاره به تامین ویتامین D، به عنوان یک ویتامین ضروری مورد نیاز بدن، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از ویتامین D با استفاده شیر تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه فقر بدن در تامین این ویتامین عوارض جبران ناپذیری در سنین پیری دارد، ادامه داد: دلیل عمده پوکی استخوان و گوژ پشتی‌ها در میانسالی و کهنسالی، کمبود شدید ویتامین D است.

دکتر دلشاد اضافه کرد: بدن انسان مانند یک بانک تا سنین 35 الی 40 سالگی ویتامین D را ذخیره کرده و از سنین میانسالی به بعد با تغذیه از ویتامین ذخیره شده، نیاز کلسیم بدن را تامین می کند.

این مسئول با بیان اینکه تامین ویتامینD در بانوان یک نیاز اساسی است، اضافه کرد: بانوان برای عدم ابتلا به پوکی استخوان راه های تامین این ویتامین ضروری بدن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شیر استرلیزه پاکتی بهترین نوع شیر موجود در بازار است، خاطرنشان کرد: در صورت باز نشدن پلمپ در پاکت، این شیر تا 6 ماه قابلیت نگهداری دارد.

وی تصریح کرد: در صورت باز شدن در پاکت، باید شیر تا 24 ساعت بعد مصرف شود.

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: مردم برای خریداری شیرهای فله به لبنیاتی‌های مجاز دارای تایدیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.