پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷۸۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۵۲۹۰ مورد

یكشنبه ٢٨ مهر ١٣٩٨ ساعت ٩:٠ ق.ظ   ( بازدید : 498 نفر )

سبک زندگی سالم، کنترل فاکتورهای خطر عروقی و فعالیت های ذهنی و مغزی، ۳روش مؤثر در پیشگیری از آلزایمر است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، پزشک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: آلزایمر نوعی بیماری دژنراتیو پیشرونده است که افزایش سن، جزو مهم ترین عوامل خطر آن به شمار می رود.
دکتر مهدیه وردی پور به علایم هشدار دهنده آلزایمر اشاره کرد و افزود: از دست دادن حافظه، اختلال در تکلم، سردرگمی در زمان و مکان، کاهش و ضعف در استدلال، جا به جا گذاشتن اجسام، تغییر در خلق و‌ خو و رفتارهای فرد، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه فاصله ها، کناره گیری از جمع و... جزو علایم هشدار دهنده آلزایمر است.
وی تصریح کرد: مبتلایان به آلزایمر در انجام کارهای روزمره با مشکل مواجه می شوند و بسیاری از مهارت های خود را از دست می دهند. 
وی با بیان این که، مبتلایان به این بیماری، در ادای کلمات و تلفظ ها و... دچار مشکلات عدیده ای می شوند، اظهار داشت: به طور معمول مبتلایان به آلزایمر از جمع کناره گیری می کنند که  این علامت یکی از علایم هشدار دهنده به شمار می رود.
وی توضیح داد: به منظور پیروی از سبک زندگی سالم، میزان خواب کافی (۶ تا ۹ ساعت)، تغذیه مناسب، مصرف میوه و سبزی های تازه ، پرهیز از استعمال دخانیات و... توصیه می شود.
وی خاطرنشان کرد: چربی و فشارخون بالا، چاقی، مصرف دخانیات و دیابت جزو فاکتورهای خطر ابتلا به آلزایمر هستند که کنترل آن ها به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بیماری ضروری است.


منبع : 1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.