پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۷۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۴۸۲ مورد

سه شنبه ١٩ آذر ١٣٩٨ ساعت ١٢:١٧ ب.ظ   ( بازدید : 1974 نفر )

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آب ریزش بینی یا گرفتگی بینی، احساس ضعف یا خستگی بیش از معمول، سر درد، احساس سردی، بدن درد، استفراغ و اسهال از دیگر علائم کمکی آنفلوانزا است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، فضل اله پسندیده درخصوص مدت زمان انتقال ویروس، اظهار کرد: بیشتر افراد ممکن است یک روز قبل از بروز علائم تا هفت روز بعد از ظهور علائم، آنفلوانزا را شیوع دهند .

وی ادامه داد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را درگیر می کند و ممکن است باعث شود افراد سرفه کنند یا گلودرد و تب پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آنفلوانزا هر ساله در فصول سرد سال بیشتر شیوع می کند، اظهار کرد: مردم در هر گروه سنی از کودکان و بزرگسالان گرفته تا سالمندان ممکن است مبتلا به آنفلوانزا شوند .

پسندیده اضافه کرد: افرادی که آنفلوانزا دارند، ویروس را از طریق سرفه و عطسه پخش می کنند، قطرات آب از طریق سرفه و عطسه یا به هنگام صحبت کردن می تواند به دهان و بینی افرادی که در اطراف بیمارند، وارد شود.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه این قطرات ممکن است از طریق تنفس به ریه ها راه یابند و فرد را به بیماری آنفلوانزا دچار کنند، گفت: ممکن است افراد از طریق تماس با دهان یا بینی خود بعد از تماس با یک وسیله آلوده به ویروس از قبیل دستگیره درب ها، میزها، یا دست کثیف شخص آلوده دچار آنفلوانزا شوند .

پسندیده واکسیناسیون در ابتدای فصل سرد سال یعنی اوایل پاییز، حفظ فاصله دو متری از افراد مبتلا، پرهیز از دست دادن و روبوسی، شستشوی دست ها با مایع و آب و صابون، استفاده از دارو طبق تجویز پزشک، پرهیز از خود درمانی، پوشاندن بینی و دهان موقع عطسه با دستمال و پرهیز از دست زدن به چشم و دست ها را از راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا دانست.


منبع : د2 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.