پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۰۲۴ مورد

یكشنبه ١٥ دی ١٣٩٨ ساعت ١:٥٥ ق.ظ   ( بازدید : 491 نفر )

کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، احساس غمگینی مداوم و بی علاقگی به انجام امور را از علائم مهم افسردگی در افراد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، شهین لنگری اظهار کرد: بروز این علائم در زمانی است که فرد قبل از آن به راحتی امور خود را انجام می داده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این علائم بیش از دو هفته طول کشیده و در عملکرد روزانه فرد اختلال ایجاد کند، به آن بیماری افسردگی اساسی گفته می شود.

وی با بیان اینکه از دیگر علائمی که ممکن است در افراد مبتلا به افسردگی دیده شود را کاهش سطح انرژی، کاهش یا افزایش اشتها، کاهش یا افزایش میزان خواب، احساس اضطراب، بیقراری و تحریک پذیری عنوان کرد.

لنگری ادامه داد: زود از کوره در رفتن، کاهش توان تمرکز، کاهش قدرت تصمیم گیری، احساس بی ارزشی یا پوچی، احساس نا امیدی، احساس گناه ، افکار خودکشی و آسیب به خود از دیگر علائم افسردگی است.

کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه افسردگی نشان ضعف نیست، خاطرنشان کرد: افسردگی ممکن است بسته به شرایط برای هر یک از افراد جامعه پیش آید.

لنگری گفت: افسردگی را می توان با کمک داروهای ضد افسردگی، درمان های روانشناختی و یا ترکیب از این دو مورد، درمان کرد.

 وی در پاسخ به این سوال که در صورت احساس افسردگی باید چه اقداماتی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: با افرادی که به آن ها اعتماد دارید در مورد احساسات خود صحبت کنید، بیشتر در این موارد و با صحبت کردن با انسان های مورد اعتماد، احساس بهتری به دست می آوریم.

وی اضافه کرد: مراجعه به روانشناس یا روانپزشک گام نخست در درمان افسردگی است و فرد برای بهبود، نیاز به درمان صحیح دارد.

لنگری با بیان اینکه افراد مبتلا به افسردگی باید سعی کنند به دنبال انجام کارهایی بروند که در گذشته انجام دادن آن را دوست داشته اند، اظهار کرد: این افراد نباید ارتباطات اجتماعی خورد را قطع کنند، ارتباط با دوستان و خانواده ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در زمان افسردگی بازدهی کارهایی که انجام می دهیم بالا نباشد، توصیه کرد: سعی کنید که بپذیرید شما نیز ممکن است دچار افسردگی شده باشید، پس بهتر است انتظار را از خود کاهش دهید.


منبع : ت1-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.