پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۹۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۹۹۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۴۷۳۲ مورد


رئیس سازمان اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برگزاری چهارمین دوره آموزشی تخصصی مدیریت بیماران ترومایی در شرایط پیش بیمارستانی( PHTM) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر تقی دولت آبادی اظهار کرد: چهارمین دوره مدیریت بیماران ترومایی در شرایط پیش بیمارستانی با مشارکت  24 نفر  از پرسنل اورژانس استان، در بجنورد برگزار شد.

وی یادآور شد: چهارمین دوره آموزشی تخصصی مدیریت بیماران ترومایی در شرایط پیش بیمارستانی( PHTM) به عنوان نخستین دوره ای بود که توسط مدرسین استانی اجرایی شد.

دکتر دولت آبادی مدرسان این دوره آموزشی را سلیمه عزیزی( عضو هیئت علمی دانشگاه شیروان)، رضا پروین و حمید قیاسی نسب (کارشناسان فوریت های پزشکی و مدرس دوره های PHD)، به همراه یک ناظر از قطب شمال شرق کشور عنوان کرد.

مسئول آموزش اورژانس خراسان شمالی نیز با بیان اینکه چهارمین دوره آموزشی تخصصی مدیریت بیماران ترومایی در شرایط پیش بیمارستانی( PHTM) در طول دو روز برگزار شد، توضیح داد: بیماران به دو دسته تقسیم می شوند در مرحله نخست بیمار داخلی داریم که بر اساس ابتلا به عارضه ای در بیمارستان بستری می شود و دسته دوم بیمارانی که بر اثر ضربه یا تصادفات با عنوان بیماران تروما بستری می شوند.

شهاب عزیزی سرفصل های این دوره آموزشی را مدیریت صحنه حادثه، ارزیابی اولیه و ثانویه بیمار، نحوزه ثابت سازی بیمار ترومایی، و نحوه صحیح انتقال بیمار و ... ذکر کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.