پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۴۳۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۴۵۸ مورد

دوشنبه ٢٥ فروردین ١٣٩٩ ساعت ٨:٤٣ ق.ظ   ( بازدید : 456 نفر )

مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس در بیان توصیه های کاهش استرس کودکان در مواجه با بیماری کرونا گفت: کودکان ممکن است به روش‌های مختلفی نسبت به استرس واکنش نشان بدهند، مثلاً به والدین بیشتر بچسبند، مضطرب، گوشه‌گیر یا عصبانی و آشفته شوند و حتی دچار شب ادراری شوند.

به گزارش وبدا، دکتر مریم پورآدینه افزود: به نگرانی‌ کودکتان گوش دهید و تا می‌توانید محبت و توجه بیشتری نثارش کنید. کودکان در شرایط سخت به محبت و توجه بزرگترها نیاز دارند بنابراین تا می توانید به آنها توجه کنید و برایشان وقت بگذارید.

وی در ادامه گفت: به حرف های کودک گوش کنید، با مهربانی با او صحبت کنید و به او اطمینان خاطر دهید و تا حد ممکن فرصت بازی کردن با کودک و شرایط آرامش او را فراهم کنید . 

وی خاطرنشان کرد: کودکان باید نزدیک والدین و خانواده خود باشند و تا حد امکان از جدا کردن آنها از سرپرستان‌شان خودداری کنید، چنانچه به دلایل مختلف از جمله بستری شدن در بیمارستان مجبور به جدایی از کودک شدید، مرتب با او‌ تماس (مثلاً تلفنی) داشته باشید و به او اطمینان دهید که همه چیز مرتب است 

دکتر پور آدینه افزود: تا حد ممکن برنامه‌های روزمره و منظم کودک را ادامه دهید یا در محیط‌های جدید برنامه‌های جدید اجرا کنید.

وی گفت: واقعیت‌ها را در مورد اتفاقات اخیر بگویید، با کلمات ساده که برای سن کودک قابل درک باشد برایش توضیح  دهید چه اتفاقی افتاده و راه‌های کاهش خطر ابتلا به بیماری را بطور واضح به او بگویید. اطلاعاتی هم راجع به آنچه ممکن است اتفاق بیفتد به کودک بدهید. مثلاً این که ممکن است یکی از اعضای خانواده یا خود کودک احساس کنند حالشان خوب نیست و مجبور شوند برای مدتی به بیمارستان بروند تا پزشکان کمک کنند حالشان بهتر شود

وی یادآور شد: اگر کودک شیر خوار است به نکاتی که در مورد شیر دادن باید رعایت شود حتما توجه کنید و حتی الامکان از حضور سایر کودکان در کنار کودک خود ممانعت بعمل آورید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.