پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۶۲۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۸۶۴۹ مورد

یكشنبه ٣١ فروردین ١٣٩٩ ساعت ٨:٠ ق.ظ   ( بازدید : 477 نفر )

همیشه شماره تلفن مرکز مشاوره را با خود داشته باشید و در دفترچه تلفن یا موبایل خود ثبت کنید.

کارشناس ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام مطلب فوق، خطاب به بیماران مبتلا به HIV افزود: حداقل برای مدت یک ماه داروهای ضد HIV خود را در منزل داشته باشید و در حال حاضر دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت برای درمان HIV تجویز حداقل سه ماه داروهایاین بیماری در هر نوبت مراجعه است. 

فضل اله پسندیده گفت: هر مشکلی در زمینه علائم بیماری پیدا کردید باید با مرکز مشاوره بیماری های رفتاری تماس بگیرید و همیشه شماره تلفن مرکز مشاوره را با خود داشته باشید و در دفترچه تلفن یا موبایل خود ثبت کنید.

وی خاطرنشان کرد: گروه هایی که در معرض بیشترین خطر ابتلا به HIV هستند، نظیر افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، زنان و مردان در معرض بیشترین آسیب ابتلا به HIV باید بدانند که چگونه در برابر ابتلا به HIV از خود محافظت کنند.

وی ادامه داد: استفاده از سرنگ و سوزن های استریل، درمان های جایگزین نظیر متادون، استفاده از کاندوم و یا مواردی که داروی پیشگیری قبل از تماس به فرد پیشنهاد شده باشد، باید همچنان ادامه یابد و گسترش بیماری کووید-19 در جامعه نباید مانع از برخورداری از این خدمات باشد. 

پسندیده اظهار داشت: با مراکز کاهش آسیب که به آنجا مراجعه می کنید تماس بگیرید. آنها بر اساس قوانین خود معمولاً وسایل کاهش آسیب و داروهایی نظیر متادون را با مقادیر بیشتر و طولانی تری در اختیار شما قرار می دهند.

وی افزود: با خانواده و دوستان خود در مورد این که چگونه در دورانی که بیماری کرونا شایع است، می توانید ضمن رعایت فاصله گرفتن از آنان، ارتباط عاطفی خود را حفظ کنید و با آنان در تماس باشید، صحبت کنید. با هم راهکارهایی را پیدا کنید تا بتوانید با رعایت پیشگیری لازم خریدهای مورد نیاز نظیر مواد غذایی و اقلام بهداشتی را انجام دهید. بهتر است یک نفر برای همه خرید کند ولی همه در زمینه  ذخیره بهداشتی این اقلام کمک کنند.

وی گفت: نباید مقدار زیادی مواد غذایی و بهداشتی خرید کنید و در خانه انبار نمائید ولی به گونه ای خرید کنید که لازم نباشد مرتب از خانه خارج شوید، خصوصاً مواد غذایی که ممکن است خراب شود، نباید به مقدار زیاد خریداری شود. به تاریخ انقضای مواد خریداری شده دقت کنید و پس از خرید، آن ها را در جای مناسب (در صورت نیاز یخچال) نگهداری کنید.

پسندیده یادآور شد: فراموش نکنید که هر آنچه خرید کرده اید، به محض ورود به خانه باید به روش مناسب ضد عفونی شود و بعد در قفسه ها قرار دهید. سعی کنید هنگام خرید از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید چرا که ماندگاری ویروس بیماری کرونا بر روی پلاستیک طولانی (تا چندین روز) است. از کیسه ها یا زنبیل های پارچه ای برای خرید استفاده کنید. شما به راحتی می توانید که پس از هر بار خرید و بازگشت به منزل، کیسه های پارچه ای را بشوئید، مقابل آفتاب خشک کنید و برای خرید بعدی مجدداً استفاده کنید.

وی افزود : اطلاعات صحیح را از منابع معتبر نظیر مراکز درمانی خود دریافت کنید. این اطلاعات را به اعضاء خانواده و دوستان خود هم بدهید. همه با هم و با همکاری و حمایت از یکدیگر و رعایت اصول پیشگیری می توانیم کرونا را شکست بدهیم.

وی گفت: اگر در شبکه هایی نظیر باشگاه مثبت عضو هستید یا شماره تلفن دوستان همسان خود را دارید، گاه گاهی با هم تماس بگیرید و همدیگر را به ماندن در خانه و رعایت اصول پیشگیرانه از ابتلا به بیماری کرونا تشویق کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.