پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۵۴۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۸۵۶۷ مورد

سه شنبه ٩ اردیبهشت ١٣٩٩ ساعت ١٤:٥١ ب.ظ   ( بازدید : 811 نفر )

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تاکید بر رعایت اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی ماه مبارک رمضان، گفت: در این ایام الزامی است روزه داران از همه گروه های غذایی و به اندازه کافی مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: کاهش مصرف مواد غذایی به میزان حداقل 20 درصد نسبت به روزهای معمولی در این ماه توصبه می شود.
وی با بیان اینکه با کاهش مصرف غذا از پر خوری پرهیز می شود، ادامه داد: با حذف پرخوری از چاقی و اضافه وزن پیشگیری می شود تا فرد به بسیاری از امراض از جمله مرض های شایع سیستم عروقی و قلبی دچار نشود.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در وعده افطار و سحر، غذا کم حجم و پرکالری مصرف شود، توضیح داد: یعنی میزان غذا کمتر اما محتویات خوبی داشته باشد برای نمونه توصیه می شود برنج را ترکیبی همراه با حبوبات مصرف شود. 
علیزاده در پاسخ به این سوال که چه نوشیدنی هایی در وعده سحر باید نوشید تا کمتر تشنه شویم، گفت: توصیه بر مصرف چای کمرنگ است و نوشیدنی مثل آب همراه با گلاب یا چند قطره لیمو، عرق بیدمشک و شربت ها خانگی و کم شیرین مثل استفاده از شربت خاکشیر چه در سحر و افطار توصیه می شود.
وی تصریح کرد: در افطار با مایع ولرم همراه با خرما، فرنی و نون و پنیر ساده و با فاصله نیم ساعت بعد شام استفاده شود.
علیزاده همچنین استفاده از سبزیجات و میوه های بخار پز و آب پز را توصیه کرد و افزود: در این روش سبزی و میوه مایعاتی را در خود جمع می کند که در طول روز وارد بدن شده و آب مورد نیاز را تامین می کند.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.