پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۷۰۸ مورد

شنبه ١٣ اردیبهشت ١٣٩٩ ساعت ١:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 707 نفر )

مسئول دهان و دندان شبكه بهداشت و درمان مانه و سملقان ضمن تشریح رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان در ماه مبارک رمضان، گفت: در وعده سحری، به گونه ای برنامه‌ ریزی کنیم تا فرصت کافی برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر مهین یاهوئیان با اشاره به اینکه از مصرف غذاهای خیلی داغ، تند، ترش و اسیدی خودداری کرده و یا حتی‌ المقدور کمتر مصرف شود، اظهار کرد: با مصرف این نوع غذاها پُرزهای چشایی دهان دچار ساییدگی شده، به خشک شدن آب دهان کمک می کند و سبب بوی بیشتر دهان می‌ شود.
وی تاکید کرد: پس خوردن چای داغ یا آب ‌لیمو باید کم و یا به ‌طور کلی حذف شود.
این دندانپزشک تصریح کرد: در روزهای نخست ماه مبارک رمضان، به‌ دلیل این که کبد آمادگی کافی را برای سوزاندن مقدار زیادی چربی ندارد، بوی ناخوشایند دهان بیشتر می شود اما به تدریج توانایی کبد برای این کار بیشتر می ‌شود زیرا مقدار کتون (مواد حاصل از سوختن چربی در کبد ) تولید شده کم می شود.
دکتر یاهوئیان اضافه کرد: میوه هایی که سرشار از ویتامین C و آب هستند باعث شستشوی معده و روده می شوند، از رشد باکتری ها و در نتیجه ایجاد بوی بد در دهان جلوگیری می کنند.
وی با بیان اینکه در وعده افطار از پنیر استفاده شود، توضیح داد: پنیر به دلیل دارا بودن فسفات و کلسیم فراوان بزاق دهان را افزایش و از خشکی دهان جلوگیری می کند در نتیجه از بوی بد دهان جلوگیری می شود.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.