پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۰۷۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۲۵۸۴ مورد

دوشنبه ٢٢ اردیبهشت ١٣٩٩ ساعت ١٣:١٧ ب.ظ   ( بازدید : 531 نفر )

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، با بیان اینکه در پاسخ به این سوال که برای مقابله با استرس کودکان در طول شیوع ویروس کرونا چه کنیم؟ گفت: در دوران کرونا به کودکان بگوییم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، شهین لنگری با بیان اینکه باید تلاش شود تا حد امکان بچه ها کنار والدین و خانواده خود باشند، اظهار کرد: از جدا کردن بچه‌ها از والدینشان به شدت پرهیز شود.
وی ادامه داد: در صورتی که این جدایی اجتناب ناپذیر باشد، تماس والدین از طریق تلفن یا حضور فیزیکی با کودکان قطع نشود.
لنگری با بیان اینکه بچه ها به شیوه های کاملا متفاوتی به چنین موقعیت های استرس زایی واکنش نشان می دهند؛ از جمله این واکنش ها را وابستگی بیشتر، گوشه نشینی و انزوا، عصبانیت، اضطراب یا حتی شب ادراری عنوان کرد.
وی افزود: در مقابل واکنش های متفاوت فرزند خود یک شیوه حمایتی در پیش بگیریم به نگرانی های او گوش فرا داده و بیش از هر زمان دیگری او  را از عشق و توجه خود برخوردار کنیم.
این روانشناس با بیان اینکه باید وقت بیشتری را به کودکانمان اختصاص دهیم، خاطرنشان کرد: با مهربانی با آن ها صحبت کنیم، به آن‌ها اطمینان خاطر دهیم و در صورت امکان فرصت های بازی و آرامش برای آنها خلق کنیم.
لنگری توصیه کرد: سعی شود تا حد امکان یک برنامه روزانه برای آنها تنظیم کنیم، اگر بچه ها نمی توانند به مدرسه بروند، تکالیف مدرسه را در خانه انجام دهند و زمانی هم به بازی آنها اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه به آن ها بگوییم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اظهار کرد:  اطلاعاتی در مورد نحوه محافظت از خود در مقابل ویروس در اختیار کودکان بگذاریم و از کلماتی استفاده شود که درک آنها برای بچه ها با توجه به گروه سنی شان ممکن و آسان باشد.


منبع : ت2-1334آ چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.