پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۳۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۶۴۴ مورد

دوشنبه ٢٩ اردیبهشت ١٣٩٩ ساعت ١١:١٨ ق.ظ   ( بازدید : 572 نفر )

روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عود اختلالات اضطرابی و وسواس ها را در شرایط شیوع کرونا به منظورعواقب جبران ناپذیر آن جدی بگیرید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، گلناز وحیدی گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، داشتن اضطراب و رفتارهای وسواسی تا حدی طبیعی است و افرادی که از گذشته به وسواس فکری عملی مبتلا بوده و یا زمینه اضطراب منتشر یا اضطراب بیماری داشتند و در شرایط کنونی علایم و رفتارهای اضطرابی و وسواس گونه آن ها تشدید شده است نیاز به مداخله روانپزشکی و روانشناسی دارند.

وحیدی اضافه کرد: افرادی که سابقه مشکلات روانشناختی در گذشته نداشتند و در شرایط کنونی به یکسری از وسواس ها دچار شدند باید از نظر میزان وسواسی ، چک کردن پاکیزگی و دیگر امور مورد بررسی قرار گیرند.

وی توضیح داد: با توجه به شرایط کنونی شستن مکرر دست ها، ضدعفونی و رعایت بهداشت بدون افکار آزار دهنده و وسواس گونه به منظور پیشگیری از بیماری طبیعی است ، اما وقتی رفتارها جنبه وسواس گونه پیدا کرده و فرد مدام دنبال نشانه های آلودگی و بیماری است و عملکرد روزانه او مختل می شود باید به روانشناس و روانپزشک مراجعه کند.

وی مراجعه و بررسی افرادی که در شرایط کنونی به اضطراب شدید، مشکلات خواب و اشتها دچار شدند را ضروری دانست و  اظهار داشت: در حال حاضر بیماری پانیک به دلیل دارا بودن علایم مشکلات تنفسی و افزایش ضربان قلب که تا حدودی با علایم کرونا مشابه است و هم پوشانی ظاهری دارد ، شیوع پیدا کرده است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل جو ایجاد شده با ایجاد احساس تنگی نفس، ضربان قلب بالا و ... تصور می کنند به کرونا مبتلا شدند و با تداوم این افکار ممکن است به وسواس فکری دچار شوند./


منبع : ت2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.