پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۸۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۲۰۶ مورد

سه شنبه ١٧ تیر ١٣٩٩ ساعت ١٠:٨ ق.ظ   ( بازدید : 835 نفر )

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از قراردادن میوه و سبزی های نشسته در یخچال بپرهیزید.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی به خصوص در رابطه با اقلام خوراکی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی درخصوص مصرف سبزیجات و میوه جات گفت: با توجه به وضعیت بحرانی و شیوع ویروس کرونا، میوه و سبزی هایی را که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی دارند، برای خرید انتخاب کنید و از قراردادن میوه و سبزی نشسته در یخچال بپرهیزید.
علیزاده با تاکید بر اینکه تا حد امکان از مصرف میوه با پوست خودداری شود، افزود: تمامی مراحل سالم سازی شامل پاک کردن، انگل زدایی، میکروب یا ویروس زدایی و شستشو با آب خالص باید انجام و سپس مصرف شوند و سبزیجاتی مانند خیار، کدو، بادمجان، هویج و ... ابتدا پوست گیری و بعد مصرف کنید همچنین پس از خرد کردن میوه و سبزی آن ها را در ظروف دربسته و در یخچال قرار دهید.
وی بیان داشت: به رغم شیوع ویروس کرونا امکان فریزر کردن باقلا، کنگر و نخود فرنگی و انواع سبزی ها و مواد خوراکی دیگر وجود دارد به شرط اینکه دست ها را به دقت با آب و صابون شسته و ظروف آماده سازی و بسته بندی هم شسته و ضدعفونی شوند.
علیزاده ادامه داد: در موقع مصرف سبزی های فریز شده با دست های کاملا تمیز کیسه فریزر را جدا کنید و سبزی فریز شده را مستقیما در قابلمه با آب جوش یا ماهی تابه گرم شده قرار دهید چرا که حرارت منجر به نابودی ویروس احتمالی خواهد شد سپس بلافاصله پس از جدا کردن کیسه فریزر دست ها و بشقابی که بسته سبزی فریز شده را در آن قرار داده اید را با آب و مایع ظرفشویی بشویید.
وی تاکید کرد: هرگز سبزی هایی که یخ زده است را در یخچال قرار ندهید تا ابتدا یخ آن آب شود بعد طبخ را انجام دهید؛ پختن سبزی بلافاصله پس از خروج از فریزر ضمن اینکه موجب حفظ مواد مغذی سبزی می شود از انتشار احتمالی ویروس که ممکن است در زمان آماده سازی و بسته بندی باعث آلوده شدن سبزی شده باشد جلوگیری می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.