پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۶۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۶۷۰ مورد

سه شنبه ٨ مهر ١٣٩٩ ساعت ١١:٣٨ ق.ظ   ( بازدید : 480 نفر )

احساس مفید بودن و تربیت نسل آینده جزو مهم ترین حس های دوران سالمندی بوده که بسیار کمک کننده است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت دوران سالمندی واعلام نهم مهرماه به عنوان روز جهانی سالمند گفت: سالمندی دوره مهم زندگی فرد را تشکیل می دهد و همزمان با آن افراد احساسات متفاوتی را تجربه می کنند.

گلناز وحیدی با بیان این که بیماری ها و مشکلات جسمی احساس روند رو به پایان زندگی را به سالمندان یادآور می شود، افزود: یادآوری این مساله ممکن است باعث اضطراب، نا امیدی و گاهی افسردگی در سالمندی شود .

وی توضیح داد: فرد سالمند نیاز به مرور تاریخچه فردی خود دارد تا آثاری از مفید بودن احساس زایندگی یا دستاورد مدار بودن را تجربه کند.

وی یادآور شد: گاهی اوقات دوران سالمندی با بازنشستگی و دور از فعالیت اجتماعی فرد همراه است که باعث می شود، فرد سالمند تصور کند کنار گذاشته شده و کارآیی موثری ندارد.

وی به اهمیت دایره حمایتی برای افراد سالمند اشاره و عنوان کرد: افراد حامی برای سالمندان می توانند بسیار کمک کننده باشند و حس مفید بودن، تنها نماندن، دلبستگی و همبستگی را به آن ها القا کند.

وی خاطرنشان کرد: احساسات ذکر شده در افراد سالمند می تواند در کاهش اختلالات افسردگی و اضطراب موثر بوده و نقش حمایت کننده از فرد سالمند را داشته باشد.

وحیدی برقراری ارتباط موثر در دوره سالمندی را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: برای افراد سالمند شنونده خوبی باشید، شرایط آن ها را درک کنید و از آن ها بخواهید خاطرات موفقیت آمیز خود را برای شما تعریف کنند تا احساس مفید بودن در آن ها تقویت شود.


منبع : ت2-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.