پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۰۲۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۶۷۶۸۲ مورد

شنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٣ ساعت ١٠:٤٠ ق.ظ   ( بازدید : 1072 نفر )

نشست دو روزه مديران آموزشي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در محل دانشگاه علوم پزشكي همدان آغاز شد. رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اين نشست گفت: در حال حاضر در کشور نیازمند 400 رشته تحصیلی هستیم.

 

 

به گزارش روابط عمومي معاونت آموزشي دكتر سلیمان احمدی تصریح کرد: توسعه کیفی به معنای متوقف کردن توسعه کمی و کم کردن پذیرش دانشگاه‌ها نیست؛ بلکه با نبود توسعه کمی، توسعه کیفی اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: بحث توسعه کیفی، جزء اولویت‌های حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت  است.

دكتراحمدی بیشترین تاکید حوزه معاونت آموزشی با رویکرد جدید را کیفیت آموزشی دانست و گفت: هر توسعه کیفی در حوزه آموزش باید به بحث کیفیت بپردازد چراکه اگر به این موضوع توجه ویژه شود همزمان با توسعه کمی، اثرگذار خواهد بود.

دكتراحمدی اظهار کرد: تا به حال، نزدیک به 20 هزار ارزش نامه تحصیلی از دانش آموختگان خارج از کشور در مقاطع تخصص، فوق تخصص و دکتری مورد ارزشیابی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از سال گذشته در آستانه فعالیت دولت تدبیر و امید این ورود دانش آموخته ها از خارج کشور چشمگیر بوده، که نشانه و علامت خوبی محسوب می شود.

وی افزود: به منظور فعالیت این افراد سامانه ای برای اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه راه اندازی شده است.

دكتراحمدی همچنین از راه اندازی سامانه نقل و انتقال خبر داد و گفت: آئین‌نامه نقل و انتقال و مهمانان یکی از چالش‌ها در دانشگاه‌ها است و آئین نامه ای نیز برای تسهیل دراین فرآیند مصوب شده است.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شعب بین الملل به پردیس خودگردان تبدیل شدند.

وی همچنین از تصویب و ابلاغ شهریه تحصیلی و آموزش رایگان به صورت سالانه دانشگاه ها خبر داد.

 


منبع : معاونت آموزشی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.