پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۵۷۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۷۰۸۵ مورد

یكشنبه ٢٧ مهر ١٣٩٩ ساعت ١٣:٢٢ ب.ظ   ( بازدید : 496 نفر )

زنان شاغل به منظور پیشگیری از چاقی در دوران شیوع بیماری کووید 19 تغذیه سالم و خوردن صبحانه را فراموش نکنند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مسئول تغذیه بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: تغذیه سالم و خوردن صبحانه در زنان شاغل نه تنها در بهبود عملکرد روزانه  تاثیر به سزایی دارد، بلکه در تناسب اندام، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری ار بیماری کووید 19 ، چاقی و ...  بسیار تاثیرگذار است.

مهسا شمشیرگران با تاکید بر خوردن صبحانه شاغلان در منزل، افزود: تخم مرغ آب پز، عدسی یا خوراک لوبیا، نان و پنیر، شیر و ... می تواند صبحانه مفیدی برای زنان شاغل باشد.

وی توضیح داد: افرادی که در شرایط کنونی به هر دلیلی نمی توانند در منزل صبحانه میل کنند، بهتر است صبحانه خود را در محیط کار با رعایت پروتکل های بهداشتی سرو کرده و مصرف میان وعده را فراموش کنند.

وی فاصله مصرف میان وعده های سالم را هر دو ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از شاغلان به دلیل فشار کاری فقط به خوردن یک لیوان چای یا بیسکوویت، کیک ، نسکافه و ... اکتفا می کنند، این در حالی است که این مواد غذایی نمی تواند به سلامتی و تناسب اندام آن ها کمک شایانی کند.

وی خاطرنشان کرد: نخوردن صبحانه و یا حذف میان وعده مناسب می تواند باعث ضعف، کاهش قند خون، سردرد، تغییرات خلقی ، عصبی شدن ، اضطراب و ... شود و بازدهی کاری را کاهش دهد.

شمشیرگران شستشوی دست ها قبل از خوردن هر وعده و میان وعده را ضروری اعلام کرد و گفت: خشکبار و میوه ها برای میان وعده مفید هستند و بهتر است میوه ها را در منزل خرد کرده و در ظرف درب دار مناسبی ریخته و به منظور جلوگیری از تغییر رنگ چند قطره آب لیمو ترش روی آن ها بریزید.

وی با بیان این که کم آبی می تواند باعث بروز سردرد شود، افزود: نوشیدن آب به ویژه مایعات گرم به رقیق شدن ترشحات گلو کمک می کند و در این شرایط به شدت توصیه می شود.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.