پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۲۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۲۴۴ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۴۷۵۳ مورد

دوشنبه ١٢ آبان ١٣٩٩ ساعت ١١:٢٣ ق.ظ   ( بازدید : 530 نفر )

ترس از مرگ در همه افراد وجود دارد و جزو اضطراب های بنیادی زندگی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: مرگ به دلیل آن که موضوع ناشناخته و مبهمی بوده و برای افراد به معنای نیستی و نابودی است، ترسناک تلقی می شود.

گلناز وحیدی با بیان این که ترس از مرگ به دلیل زندگی نزیسته افراد به وجود می آید، اظهار داشت : اگر افراد زندگی خود را به طور تمام و کمال احساس و تجربه  نکنند و به طور مداوم نگران از دست دادن لحظات و زمان هایی باشند که می توانستند زندگی خود را بسازند، دچار اضراب و ترس از مرگ می شوند.

وی ادامه داد: اگر ما روابط ناکامل را تجربه کنیم و نتوانیم احساسات خود را بازگو کرده ورابطه ها را تمام و کمال تجربه کنیم و در زندگی زمان حال را نداشته باشیم و به آن توجه نکنیم اضطراب مرگ در ما تشدید می شود.

وی عنوان کرد: بیان احساسات، داشتن دلایل منطقی برای زندگی، احساس ارزشمندی و ثمربخشی وجود ، برنامه ریزی برای لحظه حال و دارا بودن ارتباطات موثر باعث کاهش تجربه اضطراب افراد می شود.

وی توانایی تجربه کردن زندگی را در کاهش و نجات دادن فرد از اضطراب مرگ موثر دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که پذیرش بالایی دارند ، در لحظه حال زندگی می کنند و حرف های نگفته ای ندارند ، اضطراب کمتری در سوگ و از دست دادن و مرگ دارند.

وحیدی با بیان این که متاسفانه برخی افراد در مقابل اضطراب مرگ انکار را انتخاب می کنند، گفت: انکار یک واکنش دفاعی اولیه است که می تواند اضطراب و ترس را تشدید و مساله را برای فرد حل نشده و پیچیده کند.

وی اظهار داشت: پذیرش معنای مرگ و جاودانه نبودن می تواند در کاهش اضطراب مرگ بسیار کمک کننده باشد.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.