پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۲۱۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۳۷۲۱ مورد

شنبه ٢٤ آبان ١٣٩٩ ساعت ١٣:٥٢ ب.ظ   ( بازدید : 563 نفر )

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان‌شمالی گفت: مصرف غذاهای بر پايه گياهی كه حاوی فيبر محلول و فيتواستروژن ها هستند از جمله غلات كامل مانند نان های سبوس دار، سبزی ها و ميوه ها، حبوبات و سويا برای كنترل علائم یائسگی توصيه می شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: زنان به علت شرايط فيزيولوژيکی خاص، نياز به توجهات تغذيه ای ويژه ای دارند و در بسياری از موارد با مراقبت های تغذيه ای پيشگيرانه و به موقع می توان عوامل خطر تغذيه ای را محدود و از بيماری های غيرواگير شايع در اين جنس پيشگيری و يا آن را به تعويق انداخت.

وی بیان کرد: زنان در سنين آخر ميانسالی به علت افت هورمون استروژن كه به ميزان 60 درصد در حدود 50 سالگی (سن يائسگي) اتفاق می افتد، علائم وازوموتور مانند گرگرفتگی در آن ها بروز می كند که كاهش توده استخوانی، افزايش كلسترول تام و LDL و كاهش HDl از عوارض اين دوره است.

علیزاده رژيم غذايی متعادل، مغذی و كم چرب را كليد تغذيه سالم برای زنان ميانسال خواند و افزود: مصرف منابع كلسيم و ويتامين D، ويتامين k و منيزيم نیز برای حفاظت از سلامت استخوان ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فعاليت بدنی با تاكيد بر ورزش های هوازی، استقامتی و تمرينات تحمل كننده وزن، نقش محافظتی برای استخوان، قلب و عروق و روان دارد و باید ورزش متناسب با وضعيت قلب و عروق فرد باشد.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.