پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۶۱۷ مورد

یكشنبه ٢٥ آبان ١٣٩٩ ساعت ١٤:١١ ب.ظ   ( بازدید : 597 نفر )

بهترین انتخاب برای صبحانه مبتلایان به دیابت مصرف غلات پرفیبر بوده و استفاده از غلات داری شکر توصیه نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: استفاده از موادغذایی به شکل متعادل از مهم ترین اهداف اصلی رژیم درمانی در بیماران دیابتی به شمار می رود.

انیسه وطن دوست افزود: کارشناسان و متخصصان تغذیه به منظور رساندن قندخون به سطح طبیعی، حفظ سطح چربی های خون در حد طبیعی ، کاهش مشکلات خاص بیماران دیابتی، به دست آوردن و حفظ وزن ایده ال، تامین انرژی موردنیاز بدن و جلوگیری از بروز عوارض و مشکلات ناشی از دیابت رژیم غذایی به مبتلایان به این بیماری ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: برنامه غذایی بیماران دیابتی باید به طور منظم تهیه شود، به گونه ای که هر روز در ساعت معینی غذا میل کنند و روزانه به طور حتم 4 تا 5 وعده غذایی در برنامه آن ها گنجانده شود.

وی اظهار داشت: مبتلایان به دیابت باید در هر وعده غذایی مقادیر متناسبی از کربوهیدرات مصرف کنند تا دچار عوارض ناشی از نوسانات قندخون نشوند.

وی با بیان این که چربی دریافتی از طرق موادغذایی برای دیابتی ها باید محدود شود، عنوان کرد: این بیماران باید از محصولات بدون قند نظیر بیسکوییت های بدون قند استفاده و مصرف قندهای ساده نظیر شکر، عسل و ... را محدود کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبتلایان به دیابت باید آهسته و آرام غذا بخورند، زیرا سریع خوردن غذا باعث تغییر ناگهانی قندخون می شود که سلامت بیماران را به خطر می اندازد.

این مسئول یادآور شد: استفاده از نان های سبوس دارنظیر نان گندم کامل، سنگک و جو باید جایگزین نان های سفید یا باگت شود و این بیماران نباید از مصرف سبزیجات خام، سالاد و ... همراه با وعده های غذایی غافل شوند.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.