پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ١٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۰۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۲۰۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۲۸۹۴۶ مورد

دوشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٩ ساعت ١٤:٢٨ ب.ظ   ( بازدید : 418 نفر )

کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا به راحتی از طریق دهان، چشم و بینی منتقل می شود بنابراین برای رفتن به دندانپزشکی باید نکات بهداشتی را رعایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر مهین یاهوئیان اظهار کرد: رعایت بهداشت تنفسی و دست از مهم ترین موارد برای جلوگیری از بروز و انتقال ویروس است و به علت سرایت این بیماری، افرادی که دچار بیماری های ویروسی مثل آنفولانزا و کرونا هستند از رفتن به دندانپزشکی باید اجتناب کنند.
وی ضمن تاکید بر این که بیماران و مراجعه کنندگان هنگام ورود و خروج از کلینیک و مطب حتما دست های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویند، افزود: اگر به آب و ‌صابون دسترسی ندارید از پد الکلی و محلول های ضدعفونی دست که حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل است استفاده کنید.
دکتر یاهوئیان بیان داشت: در شرایطی که علائم سرفه، عطسه یا آبریزش بینی دارید، حتما ماسک و دستمال استفاده کنید و از افرادی که دچار این علائم نیز هستند دوری کنید همچنین تاحدامکان از بردن فرد همراه و وسایلی مانند کیف، کت و ... به داخل اتاق دندانپزشک خودداری کنید.
وی با اشاره به این که وسایل دندانپزشکی در هرنوبت در دستگاه اتوکلاو استریل می شود و وسایل مصرفی نیز یکبارمصرف هستند، گفت: رعایت نکردن موارد بهداشتی در درجه اول بیماری به کادر درمان منتقل می شود و نگرانی فقط برای بیمار نیست بلکه برای کادر درمان و پرسنل نیز می باشد بنابراین حتما به مکان های تمیز و مرتب مراجعه کنید و این اطمینان را داشته باشید که نکات بهداشتی رعایت می شود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.