پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۹ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۳۳ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۱۵۵ مورد

یكشنبه ٣٠ شهریور ١٣٩٣ ساعت ٦:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 4225 نفر )

مصرف غلات غنی شده در وعده صبحانه انتخاب مناسبی است .

به گزارش پایگاه خبری «وب دا» مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه با اعلام این مطلب می گوید :صبحانه یکی از وعده های اصلی غذایی در روز است و با مصرف صبحانه مناسب و کامل می توان سلامتی و تندرستی خود را حفظ نمود .

«نسرین علیزاده» خاطرنشان می کند : باید در انتخاب مواد غذایی مغذی دقت لازم را داشت و بهتر است در این وعده از غلات غنی شده که مواد مغذی مناسبی را به بدن می رساند استفاده کرد.

وی می افزاید : هنگام خرید مواد غذایی جهت صبحانه باید به جدول ارزش غذایی و مواد تشکیل دهنده آن توجه نمود و از خرید محصولاتی که ارزش غذایی چندانی ندارند و از چربی اشباع تهیه شده اند به طور جدی خودداری کرد.

وی با تاکید بر محدود کردن مصرف مواد شیرین و پرکالری در وعده صبحانه می افزاید : هنگام تهیه صبحانه باید به میزان کالری و شکر موجود در مواد غذایی توجه کرد.

وی تصریح می کند : افرادی که صبحانه مغذی و سالم همراه با غلات کامل می خورند در طول روز از بسیاری از مشکلات نظیر افزایش و نوسان های قند خون به دور می مانند.

 وی به اهمیت مصرف صبحانه در کودکان اشاره می کند و اظهار می دارد : کودکانی که صبحانه کامل و حاوی غلات و شیر، از قدرت تمرکز و هوش بالایی نسبت به دیگر کودکان برخوردارند.

وی تاکید می کند : والدین باید از همان دوران کودکی، مصرف صبحانه را جزو واجبات قرار دهند و از دادن تنقلات بی ارزش در وعده صبحانه به شدت خودداری کنند.

وی نسبت به مصرف آبمیوه های صنعتی در کودکان هشدار می دهد و خاطر نشان می کند : آبمیوه های طبیعی و خانگی باید جایگزین آبمیوه های صنعتی شود و بر خلاف تصور عمومی آبمیوه های صنعتی ارزش غذایی مناسبی برای کودکان ندارد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.