پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۶۸۵ مورد

سه شنبه ٨ تیر ١٤٠٠ ساعت ١٣:١٩ ب.ظ   ( بازدید : 190 نفر )

مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی از راه اندازی سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، زهرا یوسف نژاد با اعلام این خبر گفت: با شیوع ویروس کرونا، مردم با آسیب های روانی زیادی مانند استرس، اضطراب، ترس از مرگ خود و یا عزیزان، افسردگی و سایر اختلالات روانپزشکی مواجه شدند.
وی بیان کرد: سامانه خودمراقبتی در حوزه سلامت روان به منظور آگاهی افراد از میزان سلامت روان خود و پاسخ به نیازهای سلامت روان و همچنین ارائه خدمت به گروه های در معرض خطر بالاتر است و افراد می توانند با مراجعه به این سامانه بدون وارد کردن کدملی و مشخصات هویتی سلامت روان خود را ارزیابی کنند.
یوسف نژاد عنوان کرد: برخی افراد به دلایل مختلفی از مراجعه به مراکز مشاوره و دریافت خدمات روانشناسی امتناع می کنند و این سامانه راهکار خوبی برای این افراد است تا سلامت روان خود را مورد سجش و ارزیابی قرار دهند.
وی عنوان کرد: افراد با مراجعه به سامانه خودمراقبتی به آدرس salamat.gov.ir  و انتخاب گزینه «خوارزیابی روانشناختی» در سمت چپ و پایین صفحه به سئوالات ۱۰ گانه غربالگری در حوزه سلامت روان پاسخ داده و از سامانه بازخورد دریافت می کنند.
یوسف نژاد ادامه داد: در این سامانه علاوه بر سنجش سلامت روان، محتواهای آموزشی خودمراقبتی برای مطالعه و استفاده عموم قرار داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سامانه خودمراقبتی همچنین نزدیک ترین مراکز خدمات جامع سلامت به محل سکونت معرفی شده است تا افراد برای دریافت خدمات سلامت روان از پزشکان و کارشناسان سلامت روان این مراکز کمک بگیرند.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.