پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۸۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۶۷۸ مورد

چهارشنبه ١٦ تیر ١٤٠٠ ساعت ٩:١٣ ق.ظ   ( بازدید : 152 نفر )

مسئول اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی خراسان شمالی گفت: تجويز و عرضه هر نوع مكملي در باشگاه های ورزشی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر فاطمه کلاته با اعلام این خبر گفت: خرید و فروش مکمل‌های ورزشی و سایر مکمل ها توسط مربیان ورزشگاه‌ها و بدنسازی‌ها غیر قانونی است و عرضه کنندگان مکمل در باشگاه های ورزشی در صورت شناسایی به عنوان مجرم محسوب می شوند.
وی بیان کرد: فرآورده‌ها و مکمل‌های ورزشی که در باشگاه‌ها عرضه می‌شود به صورت اصولی و قانونی وارد کشور نشده اند و شرکت‌های توزیع، مسئولیتی در قبال آن قبول نمی‌کنند چرا که این شرکت‌ها، تنها دارای مجوز عرضه مکمل به داروخانه‌ها هستند.
دکتر کلاته ادامه داد: مکمل‌هایی که در داروخانه ها توزیع می شود دارای برچسب اصالت و مورد تایید وزارت بهداشت است، لذا فروش مکمل توسط فرد یا در هر مکانی مداخله در امر پزشکی و دارویی به حساب می آید و وزارت بهداشت می تواند نسبت به پلمب فروشگاه و باشگاه اقدام کند.
وی با بیان اینکه مكمل های ورزشی و غذایی فقط بايد از سوی پزشک و متخصص تجويز شود، گفت: مصرف مکمل‌ها باید بر اساس برنامه‌های خاص و تحت نظر متخصص انجام گیرد بنابراین توصیه می‌شود این محصولات حتما از طریق داروخانه‌ها و تحت نظر و تجویز پزشک تهیه شوند.
دکتر کلاته خاطرنشان کرد: بروز مشکلات قلبی، کبدی، مغزی و ... از جمله مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل‌های تقلبی، قاچاق و فاقد برچسب اصالت و سلامت است بنابراین هر گونه دارو و مکمل را فقط از داروخانه ها که تحت نظارت معاونت های غذاودارو هستند خریداری شود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.