پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۶۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۹۵۷ مورد

چهارشنبه ٧ مهر ١٤٠٠ ساعت ١٤:٣٠ ب.ظ   ( بازدید : 154 نفر )

مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر می توان از سلامت قلب خود محافظت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روح اله یزدانی اظهار کرد: برای حفظ سلامت قلب مصرف نوشابه ها و آبمیوه های شیرین را کاهش دهید و بجای آن از آب یا آبمیوه های طبیعی استفاده و میوه های تازه را جایگزین انواع شیرینی و سایر مواد غذایی شیرین کنید.
وی با بیان این که روزانه 5 سهم میوه و سبزی (معادل 400 گرم)  برای سلامت قلب مفید است، افزود: غذاهای محل کار یا مدرسه را در منزل تهیه و مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده حاوی نمک، شکر و چربی زیاد را محدود کنید.
یزدانی با اشاره به نقش ورزش در حفظ سلامت قلب گفت: حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط و 5 روز در هفته انجام دهید یا حداقل 75 دقیقه فعالیت بدنی یعنی 3 تا 5 روز در هفته با شدت زیاد در طول هفته انجام دهید.
وی عنوان کرد: بازی کردن، پیاده روی، کار در خانه، حرکات ورزشی در منزل ،همه جزء این فعالیت به حساب می آیند بنابراین سعی کنید هر روز بیشتر فعال باشید، از پله ها بالا بروید، بجای رانندگی، پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید.
یزدانی عدم مصرف دخانیات را بهترین کار برای بهبود سلامت قلب خواند و افزود: طی 2 سال بعد از ترک دخانیات، خطر بیماری عروق کرونر قلب بطور اساسی کاهش می یابد و طی 15 سال بعد از ترک دخانیات، خطر بیماری قلبی عروقی به میزان خطر در افراد غیر سیگاری می رسد.
یزدانی خاطرنشان کرد: متاسفانه مواجهه با دود دست دوم دخانیات نیز یک علت بیماری قلبی عروقی در افراد غیرسیگاری است.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.