پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٥ خرداد ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۱۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۳۸۲۲۷۷ مورد

یكشنبه ١٨ مهر ١٤٠٠ ساعت ١٠:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 151 نفر )

کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای 992 بیمار خاص، دفترچه های درمانی ویژه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ «مهری فرشاد» با بیان این که بیماری های تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، ms، sf، mps و سرطان از جمله بیماران خاص و صعب العلاج هستند، افزود: این بیماران خدمات درمانی خود را از بیمارستان امام علی (ع) «بیمارستان قطب» دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: شناسایی بیمار توسط پزشک معالج، ارجاع آن به معاونت درمان و معرفی به بیمه فرآیند صدور دفترچه خاص برای این بیماران است.
وی با بیان این که خدماتی توسط این دفترچه به بیماران خاص ارائه می شود، ادامه داد: خدمات قابل ارائه بسته به نوع بیماری متغیر است اما می توان به انجام 3 نوبت دیالیز در هفته برای بیماران دیالیزی، دریافت خون و داروی ایرانی رایگان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، اقدامات پاراکلینیک رایگان یک یا دو بار در سال، دیالیز رایگان، ویزیت و برخی خدمات رایگان در بیمارستان های دولتی اشاره کرد. 

وی با اشاره به خدماتی به بیماران سرطانی نیز ارائه می شود اعلام کرد: برای این بیماران پس از تشخیص بیماری، پرونده الکترونیک صادر می شود و می توانند داروهای خاص را با تخفیفت ویژه دریافت کنند.
وی اضافه می کند: برخی تخفیفات توسط بیمارستان امام علی (ع) و بخشی دیگر توسط معاونت غذا و دارو اعمال می شود.
وی گفت: اکنون هزار و 870 بیمار سرطانی دارای پرونده، داریم اما آمار در این بخش به دلیل مبتلایان جدید و فوتی ها بسیار متغیر است.


منبع : ت1- 3717ز چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.