پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۰۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۳۹۲۰ مورد

یكشنبه ١٨ مهر ١٤٠٠ ساعت ١٣:١٣ ب.ظ   ( بازدید : 152 نفر )

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از معطل بودن محصولات کشاورزی استان برای صدور شناسنامه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر حسن براتی زاده افزود: به منظور تولید محصولات کشاورزی سالم و بدور از آلایندگی های مختلف طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی  باید در دستور کار متولیان مربوط قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری تولید محصول سالم و ارتقای کیفیت سلامت محصول کشاورزی از نظر آلاینده ها است، تصریح کرد: با اجرای طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی محصولات از لحظه کشت تا سفره مردم نظارت و تست می شود و اگر محصولی مشکل سلامت داشته باشد مشخصات آن و تولیدکننده اش در دسترس خواهد بود و از ورود این محصول به چرخه مصرف جلوگیری شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی، کشاورزان به تولید محصولات سالم تر ترغیب می شوند و مهم تر این که مصرف کنندگان در شناسایی محصولات سالم دچار سردرگمی  نمی شوند و با خیال راحت محصولات ارگانیک و سالم  مصرف می کنند.

دکتر حسن براتی زاده تصریح کرد: چنانچه برای محصولات کشاورزی و باغی شناسنامه صادر شود، محصولات تولیدی در استان پس از انجام آزمایش های مختلف در صورت قرار گرفتن در نمودار سلامت، گواهی محصول سالم را به عنوان شناسنامه دریافت می کنند و به راحتی در اختیار مشتریان قرار  خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مزایای طرح شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی و باغی علاوه بر امنیت غذایی این است که محصول شناسنامه دار کشاورز نمی تواند مورد سوء استفاده دلالان قرار بگیرد و اگر همه کشاورزان به سمت انجام این طرح بروند، دست واسطه ها از بازرگانی محصولات کشاورزی استان قطع خواهد شد.


منبع : ت1-0094ع چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.