پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
چهارشنبه ١٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۰۶۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۴۸۰۴ مورد


روز عرفه  ، روز رسیدن به آمال و آرزوهای متعالی، رسیدن به غایت آمال عارفین، رسیدن به هم‏جواری با عرش الهی، رسیدن به خدا است پس این روز بر عارفان حق، آنان که از خیمه وجود خویش بیرون می آیند و با آتش شوق و اشتیاق وصال، به دعا و نیایش متوسل می شوند مبارک باشد .

دل در جوشش ناب عرفه، وضو می‌گیرد و در صحرای تفتیده عرفات، جاری می‌شود، آنجا که ایوان هزارنقش خداشناسی است. لب‌ها ترنم باطراوت دعا به خود گرفته و چشم‌هایمان بارش باران توبه را طلب می‌کنند.

آنگاه که در سرزمین مقدس عرفات حضور پیدا می کنی، دورترین تاریخ بشر یعنی به عرفان رسیدن آدم ابوالبشر و نیز ابراهیم، این پیامبر راستین را برای رسیدن به شناخت احساس می‌کنی. درک می‌کنی که بدون شناخت نمی‌توانی مجوز ورود به سرزمین شعور را دریافت نمایی تا در پی آن بهترین، خود را در راه معبود قربانی کنی.

پنجره باران‌خورده چشم‌ها از ضریح اجابت، تصویر می‌دهد و این صحرای عرفات است که با کلمات روحبخش دعای امام حسین(ع) و اشک عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش می‌کند. اشک و زمزمه ما را نیز بپذیر، ای خدای عرفه!

عید قربان پاک‌ترین عیدها است، عید سرسپردگی و بندگی است. عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان روز اوج اظهار بندگی  ابراهیمی در بارگاه حق است، روز شکستن بت های درون و و فرصتی برای ابراز عجز و توکل. کما اینکه از عرفات به مشعر، حرکت از خود است به معرفت رب و ابراهیم وار بت های درون را شکستن و اسماعیل نفس خویش را به قربانگاه بردن در طبق اخلاص و به یاد حسین (ع)، حماسه جاودان کربلا و فداییان عشق در خون وضو کردن و بر هر چه غیر حق چار تکبیر زدن.عید قربان از آن رو عید نامیده شده است که بندگان را از تعلقات رهانیده و مهیای عروج می‌سازد.

قربانی کردن در راه خدا، شکوفا شدن روح ایثار و نشان دادن میزان عشق و قرب به منبع لایزال الهی و تقواست.

امید است کلیه دانشگاهیان ، لبیک گویان و همنوا با منادیان حق، این اعیاد را غنیمت شمرده و ره توشه خداباوری، ذکر و خشوع، بندگی و سرسپردگی را با خود همراه سازند و در راستای اجرای منویات رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی گام بردارند.

اینجانب عید قربان، این عید بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای
(مد ظله العالی) و مسلمین جهان به ویژه  عموم دانشجویان و کارکنان علوم پزشکی خراسان شمالی تبریک عرض نموده و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.