پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١ خرداد ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰۰۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۳۷۳۳۰۷ مورد


مدیر گروه سلامت روان، اجتماعی، اعتیاد و الکل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکی راه های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان تعیین قوانین و محدودیت ها و نظارت بر رفتار نوجوانان است.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ «زهرا یوسف نژاد» افزود: بهترين شيوه فرزند‌ پروري شيوه متعادل یا به عبارتی قاطع است كه در آن هم محبت و امنيت نوجوان تأمين مي‌شود.
وی با بیان این که يكي از دشوارترين وظايف والدين قانون‌گذاري است، اضافه کرد: همه ما به تجربه دريافته ‌ايم كه منضبط بار آوردن فرزندان دشوار است، از مرتب كردن تختخواب گرفته تا ساعات رفت و آمد به خانه،  اما والدين بايد مرتب و پيوسته به هدايت و راهنمايي فرزندان خود بپردازند.
وی ادامه داد: نوجوانان ما در بيشتر موقعيت ‌ها به كسي احتياج دارند كه با نشان دادن مرزها، به آن ها بگويند كه نبايد از خطوط قرمز تجاوز كنند و نوجوان بايد بپذيرد مسائلی وجود دارد كه نمي‌توان درباره آن ها اصرار کرد.
وی به گام های موثر در چگونگی نظارت بر رفتار نوجوانان نیز اشاره و اعلام کرد: قوانین روشن وضع کنید و با رشد فرزندان، آن ها را مورد بازبینی قرار دهید، عواقب متناسب برای عدم رعایت قوانین وضع کنید، درباره عواقب با نوجوان مذاکره کنید، میان استقلال فرزندان و کنترل رفتار آن ها تعادل برقرار کنید.
وی اضافه کرد: همچنین در مورد این که بزرگسالان نیز دارای قوانینی هستند با نوجوان خود صحبت کنید و ارزشمندی مسائل برای بحث و مشاجره را  نیز تعیین کنید.
وی تاکید کرد: عواقب سيگار كشيدن را به فرزندتان گوشزد كنيد. به عنوان مثال بگوييم « به درس و مدرسه آسیب خواهد زد، الگوی نامناسبی برای خواهر یا برادر کوچکتر خواهی بود، و یا بر روی ارتباط با دیگران تاثیر منفی خواهد گذاشت» 
وی بیان کرد: والدین می توانند به شكل مناسبى از تلخى تجربيات خود با مواد هم بگويند.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.