پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۷۶۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۵۵۰ مورد

یكشنبه ٣٠ آبان ١٤٠٠ ساعت ١٠:٣٣ ق.ظ   ( بازدید : 500 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه هم اندیشی با نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ارتقاء شاخص های سلامت در استان گفت: باید به دنبال برداشتن گام موثر جهش کاهش مشکلات مردم استان باشیم.

دکتر «سیدجواد پورنقی» افزود: کاهش مشکلات جز با توسعه همه جانبه حوزه سلامت مقدور نیست و توسعه نیز بهبود شاخص های سلامت میسر و ممکن می شود.
وی افزود:دولت و مجلس به دنبال رسیدن مردم به شرایط مطلوب تر هستند و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز جهت زدودن محرومیت از چهره استان تلاش می کند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: یکی از چالش های حوزه درمان، فرار هیئت های علمی از دانشگاه ها به سمت بخش خصوصی است.
وی افزود: این امر اگر چه به دلایل مختلف رخ داده است اما منجر به کاهش هیئت علمی در مراکز دانشگاهی شده است.
وی با اشاره به کاهش بسیار زیاد درآمد وزارت بهداشت و درمان از محل بیمارستان ها، اعلام کرد: بیش از 11 هزار میلیارد تومان در دوران کرونا از درآمد بیمارستان های دانشگاهی کاسته شده و به سمت بخش خصوصی سوق یافته است.
وی با تاکید بر این که کاهش درآمد بیمارستان های دانشگاهی مسبب  مشکلات زیادی خواهد بود، ابراز کرد: ایجاد مشکلاتی در بحث نیروی انسانی و توسعه  حوزه سلامت از جمله مسائلی است که پیش بینی می شود.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پرداخت حقوق از درآمدهای بیمارستانی یکی از مهم ترین چالش های حوزه سلامت است و این امر به دلیل کمبود نیرو و نبود ردیف استخدامی برای این وزارتخانه انجام می شود. 
پاکمهر با اشاره به این که بودجه محرومیت زدایی به مثابه بهار حوزه سلامت است، ابراز کرد: 408 میلیارد تومان از تبصره 4 منابع نفت به استان تعلق گرفته و در 4 محور توزیع شده است که یکی از آن ها راه و بهداشت است. 
وی افزود: بیشترین مقدار این اعتبار به بخش بهداشت تعلق گرفته است و استان با کمک آن می تواند محرومیت زدایی کند. 
وی خواستار تقویت کارهای عمرانی در حوزه سلامت استان شد و اعلام کرد مکاتباتی نیز جهت تامین بودجه پروژه راز و جرگلان با وزارت بهداشت انجام شده است.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 1 نظر

محمد علی وارنگیكشنبه ٣٠ آبان ١٤٠٠ ساعت ١٢:٥٥ ب.ظ

با سلام باعث خرسندی وافتخار است که جناب آقای دکتر پورنقی مدیریت محترم دانشگاه از توان نمایندگان محترم مردم در زمینه حل مشکلات بهداشتی ودرمانی خود مردم استفاده واز همفکری ومشورت با این بزرگواران و اهالی علم ودانش بهره می گیرندواین امر باعث توفیق بیشتر در خدمت رسانی به خلق خدا ورشد کیفی خدمات مربوطه می گردد.آرزوی سلامت وتوفیق برای جناب آقای دکتر پور نقی عزیز وهمکاران عزیز ونمایندگان محترم استان.