پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۵۳۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۳۲۵ مورد

چهارشنبه ٣ آذر ١٤٠٠ ساعت ١١:٩ ق.ظ   ( بازدید : 132 نفر )

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: قبل از شروع بازگشایی مدارس در استان پایش و نظارت مدارس توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آغاز و حدود هزار و 20 مدرسه در هفته های گذشته بازرسی و ارزیابی شد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر «مریم پورآدینه» با بیان این که نتایج ارزیابی ها به دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان ارسال و اعلام شده است، افزود: مدارسی که حداقل امتیاز را کسب نکردند مجددا ارزیابی شدند تا بتوانند مدارس را بازگشایی کنند.
وی با اشاره به این که تمام همکاران در شبکه های بهداشت موظف به بازدید هفته ای 20 درصد از مدارس هستند تا تمام مدارس در دو تا 3 هفته مجددا ارزیابی شوند، مدارس مشکل دار با ارائه مهلت دو یا 3 روزه برای رفع مشکل دوباره بازدید می شوند تا حد نصاب امتیاز چک لیست ها را کسب کند.
وی ادامه داد: پس از اتمام ارزیابی تمام مدارس و بعد از وقفه ای یک هفته ای دوباره این فرآیند تکرار می شود و مدارس مرتب بازدید می شود.
وی اعلام کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی مطابق با چک لیست ها مانند تعداد حضور دانش آموزان در کلاس های درسی، استفاده از ماسک، در دسترس بودن مواد شوینده و ضد عفونی کننده، نحوه سرویس دهی دانش آموزان، بررسی میزان واکسیناسیون دانش آموزان و کادر مدرسه، بررسی برگزاری کمیته سلامت مدرسه، در این ارزیابی در نظر گرفته می شود
وی با بیان این که تهویه فیزیکی به ویژه در فصل سرما نیز به کادر مدرسه آموزش داده می شود ادامه داد: بوفه مدارس بازگشایی نمی شود و به خانواده ها توصیه شده تا صبحانه در خانه مصرف تا از برداشتن ماسک خودداری شود.
وی ابراز کرد: طبق توافق با آموزش پرورش رانندگان سرویس های مدارس باید کاملا واکسیناسیون شده باشند و رانندگانی که واکسینه نشده باشند لغو قرار داد می شوند.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.