پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۹۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۰۸۰ مورد

دوشنبه ٨ آذر ١٤٠٠ ساعت ٨:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 136 نفر )

رئیس دبیرخانه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت به همت اداره کل امورخیرین و موسسات خیریه سلامت و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، مهندس «بهنیا» با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی اطلاع رسانی با دستگاه های دولتی و غیر دولتی گفت: اداره کل سازمان‌ های مردم نهاد و خیران سلامت وزارت بهداشت با بهره‌ مندی از ابزار هنر و به منظور شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری کشور، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت کرده است.
وی ادامه داد: در راستای اشاعه فرهنگ خیر در جامعه، بهره‌گیری صحیح از کمک‌ ها و مشارکت‌ های مردمی، هدایت آنها به سوی اولویت‌ های ملی حوزه سلامت، استفاده از ظرفیت ‌های داوطلبانه و مسئولیت‌های اجتماعی نهادها در بهبود جایگاه نظام سلامت کشور، جشنواره مشارکت‌ های اجتماعی سلامت برگزار خواهد شد. 
وی اضافه کرد: این جشنواره در راستای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف، تبیین ضرورت‌ ها و اولویت‌ ها در حوزه خیریه به خصوص در زمان وقوع بحران‌هایی مانند پاندمی کرونا برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: اهداف پنج‌گانه این جشنواره، ارائه الگوهای مناسب برای ترویج مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌ های اقتصادی در حوزه سلامت، تبیین ضرورت حمایت ‌های مادی و کار داوطلبانه در این حوزه از جنبه علمی اجتماعی و فرهنگی، تقویت و جلب مشارکت در فعالیت‌ های داوطلبانه، تجلیل از هنرمندان، نخبگان هنری فعال در حوزه مشارکت‌ های اجتماعی سلامت، تقویت و توسعه ظرفیت‌ های علمی پژوهشی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی سلامت، اعلام نیازمندی های حوزه دانشجویی و فرهنگی در بخش های جشنواره و تجلیل از خیران در حوزه فرهنگی و دانشجویی است.
وی عنوان کرد: این جشنواره در محورهای مسئولیت پذیری اجتماعی و فردی، سرمایه گذاری اجتماعی، مشارکت اجتماعی در بحران، کار داوطلبی، موانع موجود در جلب مشارکت ‌های عمومی، مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق و ترویج فرهنگ مشارکت های عمومی در حوزه دانشجویی و فرهنگی برگزار می‌شود و شامل بخش ‌های مختلف هنری، محصولات خبری و رسانه ای، ایده‌ها و تجارب نو آورانه، آموزش پژوهش و فناوری که هر کدام شامل موارد خاصی از جمله عکس، گزارش، مقاله، مصاحبه و آثار ادبی نمایشنامه، فیلمنامه، موسیقی، طرح تحقیقاتی و ... است. 
وی ادامه داد: عموم شهروندان، کارکنان دولت و بخش خصوصی، انجمن های مدنی، فعالان فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه، معلمان و اصناف، اعضای هیئت علمی، دانشجویان، طلاب، اساتید حوزه و دانش آموزی در همه مقاطع تحصیلی می‌توانند در این جشنواره شرکت نموده و از جوایز مادی و معنوی آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا 30 آذر ماه 1400 از طریق آدرس https://festivalsph.ir/fa/ بارگذاری و ارسال کنند.
به گزارش خبرنگار ما این جلسه با حضور دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی استان به منظور هماهنگی جهت اطلاع رسانی برگزاری جشنواره برگزار شد.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.