پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۶۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۴۱۵۸ مورد


انجام خالکوبی بدون رعایت اصول بهداشتی خطر ابتلا به بیماری های عفونی از جمله هپاتیت را افزایش می دهد.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول برنامه ایمن سازی معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : در افراد شاغل در سیستم بهداشتی و درمانی ، افرادی که از مواد مخدرتزریقی استفاده می کنند ، کسانی که با خون و فرآورده های خونی آلوده در تماسند و افرادی که درتماس نزدیک با بیمار آلوده هستند، خطرابتلا به بیماری هپاتیت بیشتراست.

« رضا فاضلی » افزود : هپاتیت نوعی بیماری ویروسی است که با التهاب کبد همراه است وانواع مختلفی دارد و  برخی  از انواع هپاتیت قابل سرایت وبرخی غیرمسری است.

وی درادامه تصریح کرد : چنان چه التهاب طی 6 ماه بهبود نیابد به هپاتیت مزمن تبدیل می شود واگر بدون درمان رها شود ؛ نارسایی کبد ، سیروز کبد ، سرطان کبد و درنهایت مرگ می تواند از عوارض احتمالی آن باشد.

« فاضلی » یاد آورشد : درایران از سال 1372 واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت برای کودکان شروع شده و برای این که این مهم بیشتر محقق شود متولدین سال های 68 ، 69 ، 70 و71 نیز درسال های اخیر واکسینه شده اند. 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 1 نظر

دکتر عباس فرهمنددامپزشک 1پنج شنبه ٨ اسفند ١٣٩٨ ساعت ١٣:٢٨ ب.ظ

باسلام واحترام‌باستحضار عالی میرساند در سالهای گدشته زمانیکه بیماری برشیت ویروسی وانفلانزا در طیور گوشتی شایع شد ما دامپزشکان ازداروی بنام امانتا دین استفاده کردیم در کم شدن بیماری بسیار موثر بود البته داروی مصرفی اول انسانی بود بعدا دامی ان تولید شد باتشکر وعدر خواهی بسیار