پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۸۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۷۹۸ مورد

چهارشنبه ٢٦ مرداد ١٤٠١ ساعت ١٠:٣٩ ق.ظ   ( بازدید : 521 نفر )

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه هیئت امنای این دانشگاه با ارائه گزارشی از شاخص‌های حوزه سلامت استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال های گذشته سیر تکاملی و رو به رشدی داشته است و بر اساس شاخص ها و زیرساخت هایی که مداوم رصد می شود، همچنان در این حوزه حرکت به سمت رشد و تعالی و بالندگی است.

به گزارش وب‌دا، دکتر«سید جواد پورنقی» روز سه‌شنبه 25 مردادماه 1401 در جلسه هیئت امنای این دانشگاه که با حضور نماینده وزیر بهداشت، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم 5شهرستان خراسان شمالی، در تهران برگزار شد، یکی از مهم ترین رخدادها در ماه های گذشته را سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به خراسان شمالی اعلام و بیان کرد: نزدیک به 800 میلیارد تومان اعتبارات مصوب در حوزه های مختلف نظام سلامت درنظر گرفته شده است و با جذب به موقع این اعتبارات پیش بینی می کنیم اتفاق های خوبی در حوزه سلامت استان رقم بخورد.

 

دکتر پورنقی به دریافت مجوز و تخصیص اعتباراتی به منظور ارتقاء تخت های بیمارستانی آشخانه و راز و جرگلان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با جذب این اعتبارات بتوانیم به میانگین کشوری برسیم.

 

وی از پایداری شرایط و وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان نیز خبر داد و اعلام کرد: اکنون 10 درصد تخت های بیمارستانی و  تخت های آی سی یو، استان در اشغال بیماران کروناست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در پیک ششم و هفتم مبتلایان نسبت به کل جمعیت در مقایسه با پیک سوم و چهارم و دیگر پیک ها کاهش داشته است.

 

وی همچنین در این جلسه، حمایت از مجموعه سلامت استان را در راستای تحقق کاهش محرومیت، امری مهم و ضروری دانست و گفت: این دانشگاه به موازات پیشرفت ها، با چالش هایی نیز مواجه است که با یک همت و عزم جمعی می‌توان از این چالش‌ها نیز عبور کرد.

 

وی با تأکید بر ضرورت جذب نیروهای بومی متخصص افزود: در شاخص امید به زندگی، بهبود این شاخص مستلزم حمایت هیئت امنا در راستای کاهش محرومیت در استان است تا از ظرفیت موجود بتوان بیشترین بهره را برد.

 

بر اساس این گزارش؛ افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشگاه، رشد 8 درصدی سرانه آموزش، رشد 7 درصدی سرانه فضای فیزیکی بهداشتی، احداث 21 طرح محرومیت زدایی از جمله موضوعاتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه به بیان آن ها پرداخت.

 

گفتنی است؛ جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با محوریت ارائه بودجه تحصیلی و ارائه گزارش عملکرد شاخص‌های حوزه سلامت استان، در تهران و با حضور نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیئت‌های امنا، مجامع و شوراها و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، برگزار شد.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.