پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
دوشنبه ٢٤ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۲ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۲۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۳۲۰۰۴۹ مورد

سه شنبه ٥ بهمن ١٤٠٠ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 6 نفر )

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری و بیان واقعیت از سوی رسانه‌ها باید با ظرافت‌های خاص خود همراه باشد تا آسیبی به فرهنگ سلامت عمومی وارد نشود، از فعالیت‌های خبرنگاران استان در راستای تلاش برای ارتقای این فرهنگ قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر سیدجواد پورنقی در دیدار با جمعی از اعضای خانه مطبوعات استان با بیان این که رسانه ها ابزاری برای ارتقاء فرهنگ سلامت عمومی هستند، اعلام کرد: یکی از اهداف نظام سلامت بهبود فرهنگ سلامت است و رسانه ها نقش موثری در ارتقاء  فرهنگ سلامت عمومی دارند.

 

وی مشارکت و همراهی همگانی را ظرفیتی مهم در مدیریت بحران در کشور ذکر و اعلام کرد: سرمایه های اجتماعی جامعه در بحران و شرایط دشوار در صحنه حضور داشته اند و رسانه ها باید با بهره گیری از این سرمایه ها، همدلی های موجود را منعکس و به توسعه همه‌جانبه کمک کنند.

 

وی حوزه سلامت را بهره مند از جایگاه خاص در بین مردم دانست و افزود: ماهیت حوزه سلامت به سبب ارتباط مستقیم با جان مردم، مانع از گمراهی و خارج شدن از مسیر می شود و هم سویی رسانه ها با نظام سلامت ویژگی بارزی است که همانند چراغ راهی موجب کاهش تنش ها و چالش ها می شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که نظام سلامت دارای شاخص های متعددی است و در مسیر شاخص های تعریف شده حرکت می کند اضافه کرد: رسانه ها نیز با ارائه شاخص های خود در حوزه سلامت می توانند جایگاه خود در این حوزه را مشخص و به ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه بیش از پیش کمک کنند.

 

وی به اهمیت حمایت از نظام سلامت در استان پرداخت و یادآوری کرد: جامعه و حوزه سلامت متقابلا دارای انتظاراتی هستند، انتظار فعالان حوزه سلامت از جامعه دیده شدن فعالیت‌های آنان در روزهای دشوار و بحرانی و همچنین سایر اوقات بوده، تلاش ما هم در راستای هموار ساختن مسیر کاری خبرنگاران حوزه سلامت برای بیان مطالبه ها و خواسته های مردم به دور از دغدغه است.

 

به گفته دکتر پورنقی، کسب رتبه اول واکسیناسیون در کشور، تکمیل واکسیناسیون و دیگر اقدامات موثر و مهم در حوزه سلامت به واسطه فرهنگ بالای سلامت مردم محقق شده است که رسانه ها در آن بسیار نقش داشته اند.

 

دکتر پورنقی با اشاره به این که تعامل و تبادل اطلاعات منجر به بهبود سلامت عمومی در جامعه می شود بر هم اندیشی و هم افزایی بیشتر رسانه ها با دانشگاه تاکید کرد.

 

مهندس «مجید پورخیاط» سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت پایگاه خبری وب‌دا در اطلاع‌رسانی خبرهای حوزه سلامت استان، گفت: تولید محتواهای تخصصی از سوی خبرنگاران این رسانه بر اساس استانداردهای کیفی، کمی و فنی انجام می‌شود که اکنون مرجع سایر رسانه های استان نیز قرار گرفته است.

 

وی در این نشست ضمن قدردانی از توجه خبرنگاران به حوزه سلامت، خواستار همکاری و تعامل دو سویه رسانه های مختلف استان در امر اطلاع رسانی مسائل مرتبط با سلامت مردم شد.

 

گفتنی است، در این نشست اعضای خانه مطبوعات به نمایندگی از رسانه‌های فعال استان، آمادگی خود را جهت همکاری موثر و مستمر با دانشگاه علوم پزشکی اعلام و بر بهره گیری از خبرنگاران متخصص و با تجربه در راستای ایجاد بسیج اطلاع‌رسانی رسانه‌ها متناسب با نیازهای حوزه سلامت تاکید کردند.


منبع : سایت روابط عمومی دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.