پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۵۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۴۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۲۴۳۸ مورد

چهارشنبه ١٤ دی ١٤٠١ ساعت ١٢:١٦ ب.ظ   ( بازدید : 147 نفر )

کارشناس امور تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توصیه های تغذیه ای مناسب برای بیماران مبتلا به کرونا را تشریح کرد و گفت: این بیماران در صورت کم اشتهایی از میوه و سبزیجات (سیب، انار، انجیر، انبه، مرکبات)، سمنو، جوانه گندم، جوانه حبوبات، شیربرنج با انواع خلال بادام و پسته و گردو، شعله زرد، آب میوه‌ها، چای لیمو، چای زنجبیل و دمنوش دارچین استفاده کنند.

کارشناس امور تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که مصرف مایعات رقیق نیز پس از قطع شدن استفراغ توصیه می شود، اعلام کرد: آب سیب، آب مرغ یا آب گوشت برای این مواقع مناسب است.

 

وی با بیان این که 8 ساعت پس از استفراغ بیمار می‌تواند از غذاهای ساده جامد استفاده کند، ادامه داد: موز، نان، برنج، کته و ماست، سوپ سبزیجات و گوشت رقیق از موارد توصیه شده است، همچنین استفاده از غذاهای خشک و شور، چوب شور،کراکر و بیسکویت ساده نیز مناسب است.

 

وی با بیان این که بهتر است بیماران مبتلا به کرونا دفعات وعده‌های غذایی خود را افزایش و حجم وعده‌های غذاییشان را کاهش دهند، اعلام کرد: بوییدن پوست لیمو ترش، سیب، مرکبات، استفاده از آبنبات‌هایی با طعم نعنا یا لیمو، و اجتناب از خوردن غذا و نوشیدنی خیلی داغ، خیلی شیرین ،خیلی معطر نیز توصیه می‌شود.

 

وطن دوست اضافه می کند: این بیماران به استراحت بیشتری نیاز دارند و توصیه ما نیز در زمان ابتلا به کرونا استراحت بیشتر است، در صورت از دست دادن حس چشایی استشمام و مزه کردن عمیق عصاره نعناع و چوب دارچین توصیه می شود.َ


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.