پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ١٦ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۸۴۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۶۴۶۵۱ مورد


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی، تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و رعایت جدی مقررات بهداشتی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری کرونا در استان را خواستار شد.

 

دکتر جواد شاهین‌فر روز سه‌شنبه 16 اسفندماه ۱۴۰۱ در گفتگو با وب‌دا اظهار کرد: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای مقابله از شیوع بیماری ضروری است و از مردم استان درخواست داریم هر چه سریعتر برای تزریق آن اقدام کنند.

 

وی با تأکید براینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عاملی مهم برای مدیریت این بیماری است، عنوان کرد: طبق اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان از 3 تا 10 اسفند امسال در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده است. اما متاسفانه استان در شاخص‌های تهویه مناسب هوا در اماکن، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با وضعیت قابل قبول فاصله دارد و پایین‌تر از میانگین کشوری است، در حالی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مهم‌ترین راهکار برای تأمین ایمنی جامعه در مقابل بیماری است.

 

دکتر شاهین‌فر با بیان این که مقایسه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیانگر کاهش رعایت این دستورالعمل‌هاست، تأکید کرد: اگرچه رنگ‌بندی شهرهای استان دارای ثبات نسبی است اما در آخرین رنگ‌بندی اعلام شده بجنورد در وضعیت پر خطر بیماری و رنگ نارنجی قرار گرفته است که این موضوع بیانگر ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه شهرستان مانه و سملقان آبی و شهرستان‌های راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، شیروان، فاروج و اسفراین زرد هستند، آخرین وضعیت بیماران کرونایی بستری در استان را نیز اعلام و بیان کرد: با بستری شدن 18 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته هم اکنون 66 بیمار مشکوک و دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند و خوشبختانه مورد جدید فوت ناشی از کووید 19 در استان گزارش نشده است.

 

وی بر رعایت مقررات بهداشتی در تمام حوزه‌ها تأکید و اعلام کرد: امیدواریم رعایت مقررات بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و تزریق واکسن با هدف حفظ سلامت عمومی جامعه، به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.