پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۲۴۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۳۰۳۵ مورد

یكشنبه ٢٨ اسفند ١٤٠١ ساعت ٨:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 457 نفر )

دید و بازدیدهای سال نو اگر با هدف تازه شدن دیدارها و فراموش کردن گلایه‌ها وسبک کردن بار غصه‌های خود و دیگران انجام شود منجر به کاهش تنش‌های روحی و بهبود وضعیت جسمانی فرد و کاهش عوارض قلبی و عروقی می‌شود.

به گزارش وب‌دا؛

  • رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی به همه افراد دچار زمینه بیماری قلبی عروقی توصیه می شود. با توجه به اینکه بیماران قلبی از نظر مصرف نمک و مواد قندی باید تحت کنترل باشند. استفاده از آجیل های شور و هم چنین شیرینی جات توصیه نمی شود و رعایت این مسئله در افرادی که دچار نارسایی قلبی و یا بیماری دیابت و فشار خون هستند از اهمیت ویژه ای برخورداراست.
  • وعده های غذایی سنگین و چرب منجر به افزایش خطر سکته قلبی و تشدید نارسایی قلبی می شود.
  • ازجمله تاثیرات بسیار منفی افزایش مصرف مواد غذایی، افزایش وزن است. البته مصرف زیاد شکلات،کاکائو و نوشیدنی های حاوی اینگونه مواد که در ایام عید نیز مصرف بیشتری دارند منجر به افزایش ضربان قلب و بروز نامنظمی ضربان قلب می شود، بنابراین به منظور کنترل وزن و از بین بردن کالری اضافی موجود در بدن روزانه یک برنامه ورزشی باید داشته باشد.
  • درصورتی که پزشک معالج ممنوعیتی با انجام ورزش و فعالیت های بدنی در نظر نگرفته باشد انجام تمرینات سبک ورزشی در حدی که منجر به احساس خستگی شدید و یا درد وسنگینی سینه و تنگی نفس نشود، ایرادی ندارد و برای بیماران قلبی مفید هم خواهد بود.
  • پیاده روی در هوای پاک روزانه بیست تا سی دقیقه برای حفظ سلامتی به همه افراد توصیه می شود.
  •  در خصوص بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بهتر است دستگاه فشار سنج و داروهای مصرفی همراه بیمار باشد و از مصرف مواد غذایی حاوی نمک مانند آجیل و تنقلات و مواد غذایی چرب خودداری شود
  • توصیه می شود بیماران هنگام سفر در این ایام داروهای خود را همراه داشته باشند و رژیم غذایی خود را رعایت از مصرف خوراکی ها و آشامیدنی‌هایی که توسط افراد در شرایط غیر بهداشتی در بین راه وی ا مسافرخانه ها تهیه می شود حتی الامکان خوداری کنند.
  •  ساعت خواب و استراحت منظمی داشته باشند و از کم خوابی و خستگی شدید پرهیز کنند.
  • درصورتی که افراد با وسیله شخصی سفر می کنند در بین راه برای تحرک عضلات و مصرف آب سالم توقف و استراحت کنند.

منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.