پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۴۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۳۹۲۰ مورد

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه توضیح داد:

وعده‌های مناسب غذایی برای سحری
چهارشنبه ٩ فروردین ١٤٠٢ ساعت ٨:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 339 نفر )

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی الگوی غذایی مناسب برای سحر را اعلام و بیان کرد: وعده سحری مهم‌ترین وعده غذایی در ماه مبارک رمضان و بسیار با اهمیت است بنابراین باید به صورت کامل دریافت شود.

نسرین علیزاده در گفتگو با وب‌دا، با بیان اینکه پس وعده سحری ساعات روزه‌داری شروع شده و بدن انرژی دیگری دریافت نمی‌کند، افزود:  به همین دلیل بهتر است از غذاهای دیر هضم مانند نان و غلات کامل و سبوس‌دار، حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌های تازه استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: در ضمن عدم مصرف سحری، مناسب نیست زیرا در طول روز باعث افت قندخون کاهش تمرکز و پایین آمدن توان کاری می‌شود.

 

علیزاده نکاتی را برای داشتن تغذیه درست سحری برشمرد و گفت:  از مصرف کله پاچه، سیرابی، غذاهای سرخ کرده، چرب، غذاهای کنسروی، سوسیس و کالباس نوشابه گازدار، دریافت زیاد قند، شکر، شیرینی‌ها، شکلات زولبیا و بامیه شله زرد و نوشیدنی‌ها مانند شربت، قهوه و چای پرهیز کرد.

 

وی  مصرف متعادل سبزی‌ها مانند سبزی خوردن سالاد کاهو خیار گوجه فرنگی یا ماست خیار و نعناع همراه با غذا را توصیه کرد و ادامه داد: دو تا سه تکه نان ترجیحا نان سنگگ به همراه پنیر و خرما و سبزی یا ماست و خیار و سبزی یا برنج با خورش کدو یا آلو اسفناج یا کرفس یا یک تکه مرغ همراه با یک بشقاب سالاد را می توان به عنوان سحری مصرف کرد.

 

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه نوشیدن آبمیوه طبیعی مانند آب سیب، آب آلبالو، آب انار، شربت عسل و آبلیمو، شربت خاکشیر یا آب پس از غذای سحری توصیه می‌شود، بیان کرد: باید از خوابیدن بلافاصله پس از سحری نیز اجتناب کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.