پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۸۶۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۶۳۷۴ مورد

روانشناس مرکز جامع خدمات سلامت حر بجنورد تشریح کرد:

نکاتی برای کاهش استرس کنکوری‌ها
چهارشنبه ٢٤ خرداد ١٤٠٢ ساعت ٧:٢ ق.ظ   ( بازدید : 231 نفر )

روانشناس مرکز جامع خدمات سلامت حر بجنورد، نکاتی را برای کاهش استرس کنکوری‌ها و فراهم کردن محیطی آرام برای آن‌ها ارائه و بیان کرد: خانواده‌ها نقش مهم و موثری در فراهم کردن محیطی آرام و کاهش استرس در روزهای امتحان و کنکور برعهده دارند.

 

زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با وب‌دا، با بیان اینکه نحوه‌ رفتار والدین به ویژه در زمان نزدیک به کنکور تاثیر مستقیمی بر عملکرد فرزند در کنکور می‌گذارد، افزود: نیاز است که والدین در حفظ آرامش محیط خانه تلاش کنند و از برگزاری مهمانی، رفتن به مسافرت در این زمان اجتناب کنند.

 

وی اضافه کرد: عملکرد والدین قبل از کنکور در حفظ آرامش و افزایش تمرکز بسیار موثر است، والدین باید فضای خانه را آرام نگه دارند و محیطی به دور از فشار روانی، تنش و استرس ایجاد کند.

 

یوسف نژاد انجام فعالیت های بدنی و خواب کافی را یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش استرس در کنکوری ها ذکر و عنوان کرد: 7 تا 8 ساعت خواب، به ویژه شب امتحان و انجام فعالیت بدنی روزانه برای تخلیه انرژی نهفته بسیار مهم و ضروری است و موجب آرامش نسبی می شود.

 

روانشناس مرکز حر تنفس عمیق را راهکاری مناسب برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس ذکر و بیان کرد: تنفس عمیق هنگام هجوم افکار، به رسیدن به آرامش کمک می کند.

 

وی با اشاره به نحوه درست تنفس عمیق و شکمی خاطرنشان کرد: الگوی این تنفس 3، 4، 7 ثانیه است به معنای 3 ثانیه دم، 4 ثانیه حبس نفس و 7 ثانیه بازدم، برای این تنفس یک دست خود را روی قسمت بالای شکم نزدیک کمر قرار دهید و دست دیگر را در وسط سینه قرار دهید. وقتی نفس می کشید، توجه کنید که کدام دست بیشتر بالا می رود، اگر به درستی نفس می کشید، شکم شما باید با هر تنفس منبسط و منقبض شود.

 

وی افزود: اهمیت توجه به تفاوت این دو نوع تنفس بخصوص در مواقع استرس زا و اضطراب آور که احتمال دارد از سینه نفس بکشید بسیار بیشتر می شود.

 

وی تغذیه مناسب را نیز در حفظ آرامش و انرژی موثر ذکر و اذعان کرد: توت خشک، خرما و میوه های خشک مصرف کنید این مواد غذایی سالم به تامین گلوکز خون کمک می کنند.

 

یوسف نژاد با توصیه به اینکه پیش از خواب از موزیک های بیکلام و آرامش بخش استفاده کنید که این اقدام به کسب آرامش کمک می کند، ادامه داد: لازم است که هنگام هجوم افکار منفی به خودتان زمان بدهید و شواهد را بررسی، تجزیه و تحلیل و بر افکار خود مسلط شوید، زیرا توجه به افکار منفی شما را از توجه امتحان باز می دارد و انرژی شما را هدر می دهد.

 

گفتنی است؛ یوسف نژاد، روانشناس مرکز جامع خدمات شهری حر بجنورد و متخصص اختلالات روان شناسی و کودکان است، وی در ایام هفته از ساعت 6 تا 12 برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در این مرکز حضور دارد و تا تخصص و تبحر ضمن ارائه مشاوره به مراجعان، دوره های فرزند پروری را برای والدین برگزار می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.