پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۵۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۴۲۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۴۹۳۸ مورد

سه شنبه ٣ مرداد ١٤٠٢ ساعت ٦:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 274 نفر )

گوشت قرمز گوشت مرغ و ماهی طعم و فوایدی دارد که با نگهداری اصولی حفظ می شود. در این مطلب به صورت گذرا مهمترین نکات در فریز کردن گوشت را مرور می کنیم.

 

بعد از خرید باید به دقت گوشت را تمیز کنیم منظوراز تمیزکردن جدا کردن چربیهای گوشت قرمز، جدا کردن پوست مرغ و درباره، ماهی تمیز کردن شکم و کندن فلسهای آن است.

 

مرحله بعدی شست و شو است برای شستن باید از آب نیم گرم و سرد استفاده کرد تا به بافت و کیفیت مواد گوشتی آسیب نرسد.

یک ربع تا ۲۰ دقیقه بعد از شست و شو باید صبر کنیم تا آب آن ها کاملا خالی شود.

 

مرحله بعدی تقسیم کردن است. بهتر است ماهی به صورت قطعه نشده و گوشت مرغ و ماهی به اندازه ای که در زمان پختن به آن نیاز داریم، قطعه شوند.مثلا گوشتهای خورشتی باید به همان اندازه مورد نیاز قطعه شوند، بهتر است مرغ به شکل قطعه شده برای کباب جوجه کباب یا قیمه نباشد.

 برای بسته بندی از کیسه های پلاستیکی ضخیم یا کیسه های ایجاد کننده خلاً استفاده کنیم،کیسه های ایجاد کننده خلا کیسه هایی با در زیپی هستند که با بستن در آن ها، هیچ هوایی داخل بسته نمی ماند، نبودن هوا باعث می شود تا کیفیت و ارزش غذایی ماده بهتر حفظ شود.

 و این بسته ها مناسب فریز کردن نیستند و از طرفی مواد غذایی داخل این بسته ها شسته شده و بهداشتی نیست و باعث.

 

اگر در حین بسته بندی کیسه به هر دلیلی آسیب دید لازم است آن را عوض کنیم کیسه فریزر نباید هیچ گونه منفذی داشته باشد.

 

قطعه ها را در هر بسته به تعداد نیاز برای هر بار مصرف بگذاریم چون مواد غذایی فریز شده به هیچ وجه نباید دوباره به فریزر بازگردانده شوند.

به هیچ وجه نباید بسته های گوشت قرمز، مرغ یا ماهی را که از سوپرمارکت ها می خریم، به همان شکل فریز کنیم. این بسته ها مناسب فریز کردن نیستند و از طرفی مواد غذایی داخل این بسته ها شسته شده و بهداشتی نیست و باعث آلوده شده فریزر می شود.

 

دقت در خرید آماده سازی و بسته بندی مواد غذایی گوشتی و غذاهای دریایی به این معنی نیست که می توانیم آنها را به صورت نامحدود در فریزر نگه داریم. هر ماده غذایی را مدت مشخصی باید در فریزر نگه داشت تا کیفیت و ارزش غذایی آن از بین نرود. مثلا مدت ماندگاری انواع ماهی های بدون چربی ۴ تا ۶ ماه است که بهترین زمان مصرف آن ۳ ماه پس از تاریخ فریز کردن است. پس بهتراست هنگام بسته بندی مواد غذایی روی آن برچسب تاریخ بچسبانید تا هنگام مصرف بدانید چقدر از زمان فریز کردنش گذشته است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.