پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۴۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۴۶۳ مورد

چهارشنبه ١٨ مرداد ١٤٠٢ ساعت ٦:٥٦ ق.ظ   ( بازدید : 220 نفر )

کارشناس سلامت نوزادان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به نشانه های گرسنگی و سیری شیرخوار اشاره و عنوان کرد:گریه و جیغ زدن علامت دیررس گرسنگی است و نباید اجازه داد گرسنگی شیرخوار به این مرحله برسد. شیرخواران با حرکات دهان، مکیدن لب و انگشت، گرسنگی خود را بیان می‌کنند. آن‌ها در هنگام گرسنگی هر چیزی را به دهان می‌برند، نق می‌زنند و صداهای ظریف از خود تولید می‌کنند.

 

مریم دادجو در گفتگو با وب‌دا با بیان اینکه با ملاجظه این علائم باید شیرخوار را تغذیه کنید، افزود: توقف صدای بلع، توقف بیشتر بین دفعات مکیدن، رها کردن پستان و ریلاکس (شل شدن) و به خواب رفتن نوزاد نیز از علائم سیری شیرخوار است.

 

وی ناکافی بودن شیر را یکی از نگرانی‌های مادران شیرده عنوان کرد و گفت: مادران به ویژه مادران جوان ممکن است احساس کنند شیرشان کافی نیست و نوزاد را سیر نمی‌‌کند، این مادران باید توجه کنند که افزایش وزن شیرخوار بیانگر کافی بودن یا نبودن شیر برای نوزاد است و باید به آن توجه کرد.

 

کارشناس سلامت نوزادان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  افزود: شیرخواری که به طور موثر تغذیه می‌شود از روز چهارم تا پنجم پس از تولد شروع به افزایش وزن به میزان تقریبا 15 تا 30 گرم در روز می‌کند.

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.