پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۴۴۸ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۴۷۰ مورد

شنبه ٢١ مرداد ١٤٠٢ ساعت ٩:٥٩ ق.ظ   ( بازدید : 272 نفر )

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی چند نکته خودمراقبتی برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ را عنوان و بیان کرد: خوشبختانه سرطان روده بزرگ یکی از قابل پیشگیری ترین سرطان هاست، بنابراین نه تنها می توان با تغییر در شیوه زندگی احتمال پولیپ یا سرطان روده بزرگ را کاهش داد بلکه با انجام اقدامات غربالگری و تشخیص زودهنگام، می توان پولیپ ها را پیش از تبدیل به سرطان شناسایی و از تبدیل آنها به سرطان جلوگیری کرد.

 

دکتر فلوریا انفرادی برای کاهش احتمال بروز سرطان روده بزرگ در گفتگو با وب‌دا، توصیه هایی را مطرح و بیان کرد: سیگار نکشید، الکل ننوشید، فعالیت بدنی کافی و رژیم غذایی مناسب داشته باشید، وزن خود را کاهش دهید، روزانه ۵ واحد میوه و سبزی بخورید.

 

وی همچنین گفت: مصرف گوشت قرمز به خصوص به صورت کبابی شده یا فرآوری شده را به کمتر از ۷۰ گرم در روز یا نیم کیلو در هفته و مصرف فست فودها را محدود و میزان کالری و چربی کمتری مصرف کنید.

 

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: برخی داروها مثل آسپرین اگر سابقه خونریزی معده وجود نداشته باشد فولیک اسید و کلسیم نیز با کاهش احتمال بروز سرطان روده بزرگ همراه بوده اند.

 

وی با بیان اینکه به علایم هشدار دهنده سرطان مانند خونریزی دستگاه گوارش تحتانی تغییر در وضعیت اجابت مزاج و کاهش وزن توجه کنید، ادامه داد: اگر سابقه فردی یا خانوادگی آدنوم یا سرطان روده بزرگ و یا بیماری التهابی روده بزرگ دارید به صورت دوره ای ارزیابی های کامل تری مانند کولونوسکوپی انجام دهید.

 

دکتر انفرادی عنوان کرد: اگر سابقه بیماریهای گفته شده را ندارید، در برنامه های غربالگری شرکت کنید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.