پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۲۴۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۲۶۳ مورد

شنبه ١٨ شهریور ١٤٠٢ ساعت ١٠:٥٧ ق.ظ   ( بازدید : 206 نفر )

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بررسی شاخص های تن سنجی در گروه های متعدد از جمله جوانان و نوجوانان بیانگر بروز اضافه فن و چاقی در جمعیت تحت پوشش است، افزود: در راستای کاهش بروز و شیوع چاقی در این جمعیت برنامه ایران اکو در دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می شود.



نسرین علیزاده روز شنبه 18 شهریورماه 1402 در گفت و گو با وب‌دا، با بیان اینکه طبق آمار سال گذشته 37.3 درصد جوانان تحت پوشش مبتلا به چاقی و اضافه وزن و 26.2 درصد آن ها دارای اضافه وزن هستند، خاطرنشان کرد: در گروه سنی نوجوانان نیز 14.1 درصد جمعیت دارای اضافه وزن و چاقی و  9.4 درصد دارای اضافه وزن هستند.


وی عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه های ایران اکو تاکنون 110 جلسه هماهنگی برون بخشی و 104 جلسه درون بخشی و جلسات آموزش تغذیه صحیح در جهت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی برای گروههای هدف برگزار شد.


علیزاده ادامه داد: غربالگری تغذیه نوجوانان برای 71 هزار و 190 نفر جمعیت مطابق با سامانه سیب توسط بهورزان و مراقبین سلامت انجام شده و 10 هزار و 67 نوجوان دارای اضافه وزن و چاقی شناسایی شده اند.


وی به برگزاری 52 جشنواره آموزشی و غذایی، نظارت مستمر بر اجرای دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم، ارجاع نوجوانان چاق به پزشک جهت ویزیت وبررسی بیماری‌های زمینه ای، برگزاری مسابقات ورزشی وترویج فعالیت بدنی، تهیه و توزیع متون آموزشی و موشن گرافی و ارائه مشاوره تغذیه و رژیم درمانی به هزار و 416 نوجوانان ارجاع شده در مناطق شهری بجنورد و شیروان نیز اشاره کرد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.