پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
پنج شنبه ٢٠ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۵۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۸۵۸۴۶ مورد

چهارشنبه ١٥ بهمن ١٣٩٣ ساعت ١٤:١٥ ب.ظ   ( بازدید : 502 نفر )

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی : نشست تخصصی بانوان با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی با سخنرانی حاج آقای رستگار در مورخه 15/11/93 ساعت 9 الی 11 صبح برگزار گردید.در این مراسم حاج آقای رستگار به نقش خطیر زنان در انقلاب اسلامی و خانواده اشاره نمودند که در تهاجم فرهنگی غرب زنان را در مسلخ «فروش كالا» و «فساد و فحشا» قربانی كرده و این مركز عطوفت و فضیلت را به گرداب ابتذال كشانده بودند. در طول پنجاه سال سیاه حاكمیت خاندان فاسد پهلوی، زنان مسلمان زیر فشار و یورش فرهنگی استعمار و استكبار دست و پا می زدند. رضاخان این مهره استعماری و استبدادی، خشن ترین شیوه را در اشاعه فرهنگ مبتذل غرب، در قالب كشف حجاب به كار برد.اسلام و انقلاب آمد و زنان را از این منجلاب فرهنگی نجات داد و انان را به اخلاق اسلامی و حجاب و عفاف و فضیلتها اراسته ساخت.

در ادامه با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره)، اظهار کرد: نمی‌توان نقش زنان را در پیروزی انقلاب اسلامی نادیده گرفت و مردان مرهون شجاعت زنان هستند، امروز زنان باید دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی خود را حفظ کنند.

و همچنین به نقش بانوان در خانه و خانواده و تربیت فرزندان پرداختند و خانواده را بعنوان هسته اولیه و مهمترین کانون زندگى انسان، داراى اهمیت ویژه اى در ساختن شخصیت دانستند. و بیان نمودند چنانچه زن و مرد بتوانند براساس دستورات حیاتبخش اسلام، این هسته اولیه زندگى اجتماعى را سرشار از مهر و عطوفت و گرمى و شادابى نمایند سعادت دنیوى و اخروى خود و فرزندانشان را فراهم کرده اند.

همچنین با بیان نمودن پرسش هایی به همکاران جوائزی تقدیم نمودند.

 

 

 

 


منبع : معاونت دانشجویی و فرهنگی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.