پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۰۲۰ مورد

سه شنبه ١٨ مهر ١٤٠٢ ساعت ٨:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 221 نفر )

مدیرگروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک، گفت: در بین گروه‌ های سنی، کودکان بیش از سایر گروه ‌ها در معرض خطر حوادث قرار دارند و بیش از ۵۰ درصد حوادث کودکان، در گروه سنی زیر پنج سال رخ می‌دهد.

 

زهرا حسینی خبوشان در گفتگو با وبدا، با بیان اینکه حوادث خانگی با توجه به مدت طولانی که آنها در خانه به سر می‌برند، بیشتر از سایر انواع حوادث کودکان را تهدید می‌کند، افزود: با وجود خطرات موجود در خانه، والدین اغلب محیط خانه را محیطی امن برای کودکان می‌دانند، در حالی که کودک با توجه به محدودیت‌ های فیزیولوژیکی، تکاملی و رفتاری خاص خود بیشتر از سایر اعضای خانواده در معرض خطر حوادث خانگی قرار دارد.

 

 وی با بیان اینکه با آموزش والدین و مراقبان کودک، حوادث به سهولت قابل پیشگیری ‌است، یادآوری کرد: به‌ طوری که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، می توان از بروز دو هزار و سیصد مورد مرگ کودک در روز با آموزش مراقبان پیشگیری کرد.

 

 زهرا حسینی، ادامه داد: بررسی مطالعات و پژوهش‌ ها نشان می‌دهد که کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر حوادثی چون سوختگی‌ها، مسمومیت و سقوط هستند، در حالی‌ که ایمنی کودکان بزرگتر از پنج سال بیشتر با تصادفات خیابانی به خطر می‌افتد.

 

وی خاظرنشان کرد: با استفاد از اقدامات پیشگیرانه ساده، هم در خانه و هم در محله می توان از حوادث خانگی جلوگیری کرد.

 

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی؛ با اشاره به اینکه نیاز است که خانواده ها را از حوادث خانگی آگاه کرده و پیشگیری از حوادث را آموزش داد، بیان کرد: بیشتر حوادث خانگی از طریق افزایش آگاهی، بهبود محیط خانه و ایمنی بیشتر قابل پیشگیری است.

 

 وی توصیه هایی را برای پیشگیری از حوادث خانه ای در کودکان بیان و تصریح کرد: برای پیشگیری از سقوط و افتادن از مکان‌های مرتفع، پنجره‌ها و مواردی از این دست، توصیه می شود مبلمان، صندلی ها و میز سالن و اتاق ها را دور از پنجره قرار دهیم و در صورت لزوم برای پنجره ها حفاظ نصب کنیم.

 

وی عنوان کرد: کودکان گاهی علاقه دارند با کبریت و یا آتش، بازی کنند و این باعث خطر ایجاد آتش سوزی می شود، پس کبریت، فندک و کلیه مواد قابل اشتعال را از دسترس نوه ها دور نگه داریم.

 

وی با بیان اینکه هیچ گاه کودک خود را در داخل یا اطراف وسایل نقلیه تنها رها نکنید، اضافه کرد:  اگر کودک دلبندتان بیرون از منزل بازی می کند، مطمئن باشید نرده و حفاظ وجود دارد که از او مراقبت کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.